کمیسیون اجتماعی مجلس به طرح یک استفساریه قانون تأمین اجتماعی پاسخ داد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، جزئیاتی از پاسخ این کمیسیون به یک استفساریه درباره قانون تأمین اجتماعی را تشریح کرد.

ولی اسماعیلی در تشریح جزئیات دستورکار جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست طرح استفساریه ماده ۳۸ قانون تأمین اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این استفساریه که توسط آقای حاجی‌دلیگانی طراحی شده بود به این مهم اشاره داشت که آیا براساس ماده ۳۸ قانون تأمین اجتماعی که مربوط به مقاطعه‌کاری است، رانندگانی که تحت پوشش بیمه قرار داشته یا به صورت خویش‌فرما از خدمات بیمه بهره‌مند شده‌اند، مجدد در پی مقاطعه‌کاری و انعقاد قرارداد با سایر مراکز بار دیگر تحت پوشش بیمه قرار گیرند باید دو بار حق بیمه پرداخت کنند کمااینکه رانندگانی با این روش هم خود حق بیمه پرداخت می‌کنند و هم کارفرما برای آن‌ها حق بیمه پرداخت می‌کند. 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تأکید کرد: پاسخ کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به این استفساریه به این صورت بود که خیر، این افراد مشمول ماده ۳۸ قانون تأمین اجتماعی نشده و همان پرداخت اولیه برای حق بیمه کفایت می‌کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در این نشست بررسی این استفساریه در کمیسیون اجتماعی به پایان رسید و گزارش آن جهت بررسی به صحن علنی ارسال خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار