ورود جهاددانشگاهی به موضوع پزشکی مبتنی بر سبک زندگی

مدیر گروه پزشکی مبتنی بر سبک زندگی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران گفت: سبک زندگی سالم راهبردی مؤثر برای کنترل هزینه مراقبت‌های بهداشتی است.

منیژه سلیمانی فر گفت:  به باور بسیاری از کارشناسان حوزه سلامت پزشکی مبتنی بر سبک زندگی یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند در حوزه سلامت و برای عموم افراد جامعه نقش داشته باشد.

وی اضافه کرد: بر اساس آخرین گزارش‌های سازمان جهانی بهداشت، سالانه ۴۱ میلیون مرگ و یا به عبارتی ۷۱ درصد از مرگ‌ومیر‌ها به دلیل بیماری‌های مزمن غیر واگیر نظیر بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، دیابت، بیماری‌های اسکلتی عضلانی و مشکلات روانی است.

سلیمانی فر گفت: ۱۰ عامل مرگ و میر ناشی از شیوه ناسالم زندگی است، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که اصلاح سبک زندگی مداخله کاربردی و مؤثر برای مقابله با عوامل خطر زا برای پیشگیری و درمان بیماری‌های غیرواگیر است.

وی با بیان این که سبک زندگی سالم راهبردی مؤثر برای کنترل هزینه مراقبت‌های بهداشتی است، ادامه داد: بیش از ۷۶ درصد از کل بار بیماری‌ها در ایران به بیماری‌های غیرواگیر اختصاص دارد و رعایت سبک زندگی سالم بر کاهش هزینه‌های درمان تأثیر بسزایی دارد.

برچسب ها: سبک زندگی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار