زنجیره زیست بوم نوآوری کامل نیست

رئیس پارک علم و فناوری البرز گفت: یکی از مشکلات استان در سال‌های اخیر عدم تکمیل زنجیره زیست بوم نوآوری بود.

مهدی عباسی عصر شنبه در جلسه مجمع عمومی صندوق پژوهش و فناوری استان البرز با بیان اینکه حضور بخش خصوصی در زیست بوم نوآوری یکی از بزرگترین کار‌های چند سال اخیر بود، گفت: یکی از مشکلات استان البرز در سال‌های اخیر عدم تکمیل زنجیره زیست بوم نوآوری بود که با تأسیس صندوق البرز و افتتاح مرکز توسعه و تولید قراردادی وینوا و سایر اقدامات صورت گرفته در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: باید مانند سایر کشور‌ها از توان بخش خصوصی در پیشبرد اهداف بهره ببریم و خود دولت نه به عنوان مجری بلکه به عنوان ناظر در کنار بخش خصوصی قرار بگیرد.

امیررضا برکتین، عضو هیأت مدیره صندوق البرز نیز با بیان اینکه اولین مرکز توسعه و تولید قراردادی در کشور توسط صندوق البرز افتتاح شد، گفت: سهامداران صندوق البرز می‌توانند برای تحقیق و توسعه خود از این مرکز استفاده کنند.

وی ادامه داد: این مرکز، همه صنایع از صنعت غذا تا پایین دست پتروشیمی را پوشش خواهد داد و می‌تواند ایده‌های نویی که توسط نخبه‌ها یا صنایع وجود دارد را به نتیجه برساند و زنجیره تولید شرکت‌ها را تقویت کند.

وی اضافه کرد: این صندوق و مرکز به وجود آمده که اعضای هیئت مدیره و سهامدارن تجربه‌های خود را در اختیار تیم‌ها، هسته‌های فناور و جوانان کشور قرار دهند و بتوانند ایده‌های نو را با استفاده از ظرفیت صنایع مهم استان تجاری سازی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.