عضو مجلس خبرگان رهبری:

باید در اجرای بیانیه گام دوم به دنبال اهتزاز پرچم تمدن ولایی باشیم

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز نگاه به شیعه در سراسر دنیا عوض شده است و باید در اجرای بیانیه گام دوم به دنبال اهتزاز پرچم تمدن ولایی باشیم.

آیت‌الله عبدالکریم فرحانی شکل‌گیری تمدن‌ها را از نگاه جامعه‌شناسان برگرفته از هجرت‌ها دانست و گفت: تمدن ولایی را هجرت اولیا الهی سامان دادند و هجرت‌های مختلف همچون هجرت ابراهیم خلیل الله، هجرت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص)، هجرت امیرالمومنین (ع)، هجرت علی بن الحسین (ع) و هجرت امام رضا (ع) از جمله‌هجرت‌های مهمی به شمار می‌روند که زمین‌های بی آب وعلف را آباد کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری می گوید: پیامبر (ص) مدینه پر از نفاق را با هجرت به مرکز وحدت اسلامی تبدیل کرد، امیرالمومنین کوفه را به محور جبهه مقاومت تبدیل کرد، امام رضا (ع) ماموریت یافت و در مسیری که شیعه درآن نبود قرار گرفت و اهواز به دروازه تشیع تبدیل شد.

به گفته او هجرت امام حسین (ع) شکل دیگری بود که امام حسین (ع) در کربلا سناریو عشق را کارگردانی کرد و به منصه ظهور گذاشت لذا حرکت امام حسین به همراه خانواده موجب شد کربلا به محور تمدن تبدیل شود.

آیت الله فرحانی گفت: کارگردانی صحنه کربلا بدون حضور زینب (س) و دیگر زنان عرصه کربلا ممکن نبود که هنرمندان ما باید در این زمینه بیشتر کار کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به ظرفیت هنرمندان خوزستانی در به تصویر کشیدن پیام عاشور، تمدن ولایی و نگاه به شیعیان اشاره کرد و گفت: این ظرفیت در شاعران، هنرمندان و مدیران موفق جبهه فرهنگ خوزستان وجود دارد، اما باید کمک شود تا به شکلی عمیق به این مسایل پرداخته شود.

این مقام مسئول به تاسوعا، عاشورا و اربعین به عنوان سه نماد مهم تاکید کرد و گفت: نگاه هنرمندان خوزستانی نسبت به این نماد‌ها ستودنی است، اما لازم است هنر خوزستان را دریابیم و هنرمند خوزستانی را تقویت کنیم.

آیت الله فرحانی گفت: خوزستان فعلا در ابتدای راه قرار دارد و آن طور که باید از همه ظرفیت‌ها بهره نبرده است همچنین جامعه هنری تا راضی کردن حضرت فاطمه (س) خیلی فاصله دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان از راه‌اندازی یک نگارخانه در اهواز خبر داد و گفت: این نگارخانه قرار است در پارک شهید صباغان راه‌اندازی شود و هدف از راه‌اندازی آن به نمایش گذاشتن آثاری‌ست که توسط هنرمندان خلق می‌شود.

سردار عبدالرضا مراد حاجتی خلق اثر هنری ارتباط گرفتن با نسل جوان مساله‌ای مهم و ضروری دانست و گفت: هنرمندانی از لنز دوربین خود عکس‌هایی را شکار می‌کنند که همان عکس یا تصویر انقلابی را در درون فرد ایجاد می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.