۳۴۰ طرح آبرسانی در سیستان و بلوچستان در حال انجام است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از اجرای ۳۴۰ طرح آبرسانی با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومان در این استان خبر داد.

علیرضا قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان  : طرح جهاد آبرسانی یکی از مهمترین طرح‌های کشور و استان است که پیرو دغدغه دولت و اهتمام وزرات نیرو برای بهبود وضعیت کمی و کیفی آب آشامیدنی در سطح روستا‌های کشور در حال اجراست.

وی افزود: اجرای این طرح در سیستان و بلوچستان که روستا‌های فاقد تأسیسات آب و دارای تنش آبی از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند، شامل آبرسانی به یکهزار و ۷۵۱ روستا با جمعیت ۵۵۴ هزار نفر از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی، ۵۰۰ روستای فاقد آب در قالب مجمع خیران و ۵۹۹ روستای جدید نیز در قالب مجتمع‌های آبرسانی است.

به گفته مدیرعامل آبفا سیستان و بلوچستان با تکمیل این طرح در دولت سیزدهم شاخص بهره‌مندی آب آشامیدنی روستا‌های این استان به ۹۵ درصد خواهد رسید.
وی بیان کرد: نگرانی بابت عدم تأمین حقابه و وضعیت چاه نیمه‌ها سبب شد، طی سال گذشته مکاتبات و پیگیری‌های زیادی انجام شود و در نهایت سازمان برنامه و بودجه را متقاعد کنیم تا در قالب طرح اضطراری، تأمین آب سیستان و زاهدان تصویب شود.

قاسمی گفت: در راستای اجرای این طرح کوتاه مدت، تاکنون، ۳۵ حلقه چاه در دشت هامون هیرمند، ۱۵ حلقه چاه در شیله حفر شده و ۴۹ کیلومتر خطوط برق و خطوط انتقال نیز با پیشرفت ۸۰ درصد در حال انجام است.

وی تأکید کرد: به منظور وارد مدار شدن این چاه‌ها، با توجه به شوری آب، ۲ باب آب‌شیرین‌کن نیز باید ساخته شود که در مرحله خرید و ورود تجهیزات توسط شرکت «ایمواسکو» است.

برچسب ها: آبرسانی ، آب و فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار