فعالیت۱۸ گروه نظارتی دامپزشکی در تاسوعا و عاشورای حسینی

مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت: ۱۸ گروه ثابت و سیار در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی و شرعی دامپزشکی فعال می‌شوند.

غلامرضا توکلی افزود: این طرح با حضور هفت اکیپ ثابت و ۱۱ اکیپ سیار، ۱۱ ناظر بهداشتی، ۱۵ دکتر دامپزشک و ۱۸ بازرس بهداشت گوشت برای ارتقای سطح بهداشت عمومی و حفظ سلامت عزاداران، اجرا می‌شود.
توکلی از شهروندان خواست به منظور رعایت شرایط بهداشتی، از کشتار دام در مکان‌های عمومی و جلوی دسته‌های عزادارای، به صورت جدی خودداری کنند و کشتار فقط زیر نظر دامپزشک انجام شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه کشتارگاه‌های دام استان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی فعال می‌باشند، به شهروندان و عزاداران توصیه کرد دام خود را از میادین و مکان‌های مجاز عرضه دام زنده زیر نظر دامپزشکی تهیه کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان البرز اضافه کرد: با توجه به امکان شیوع بیماری تب کریمه کنگو، همه شهروندان و مسئولان هیات‌های مذهبی باید گوشت قربانی را پس از نگهداری به مدت حداقل ۲۴ ساعت در یخچال (دمای صفر تا چهار درجه) برای طبخ غذا استفاده کنند.
وی افزود: خیرین و شهروندان، فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، مراتب را با سامانه پاسخگویی سراسری دامپزشکی به شماره ۱۵۱۲ در میان بگذارند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.