گفتگوی اردوغان و زلنسکی در مورد حل مناقشه اوکراین

روسای جمهور ترکیه و اوکراین راه‌های حل مناقشه در اوکراین را بررسی کردند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که امروز دوشنبه با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود درباره یافتن راهی برای خروج از درگیری در اوکراین گفتگو کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، اردوغان گفت که با زلنسکی راه‌های حل مناقشه در اوکراین را بررسی کرده و آنکارا آماده کمک به این مسیر است.

رئیس جمهور ترکیه پس از جلسه کابینه در سخنرانی خود گفت: "در ۷ ژوئیه میزبان آقای زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین بودیم و با او در مورد موضوعات مورد اهتمام گفتگو کردیم".

او اضافه کرد: "ما نظرات خود را در مورد پایان دادن به جنگی که بیش از ۵۰۰ روز در جریان است با او در میان گذاشتیم و بر آمادگی خود برای ارائه کمک تاکید کردیم".

اردوغان در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد که "پارلمان ترکیه تلاش سوئد برای پیوستن به ناتو را در ماه اکتبر بررسی خواهد کرد. "

رئیس جمهور ترکیه در ۱۲ ژوئیه نیز تأکید کرده بود که کشورش با در نظر گرفتن پیشنهاد‌های ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در این زمینه، برای حل مشکل تمدید توافقنامه غلات تلاش می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
مناقشه چه معنایی دارد؟ دو کشور بیشتر از یک سال دارند همدیگر را نابود می کنند و بیشتر از سیصد هزار نفر کشته داده اند ، این مناقشه به حساب می آید؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
جفتتون برید گم شید متوهم ها...
آخرین اخبار