رفع محدودیت تولید ناشی از هجوم خزه و جلبک در نیروگاه نکا

محدودیت تولید ناشی از هجوم خزه و جلبک‌های دریایی در نیروگاه نکا با تلاش شبانه روزی کارکنان این نیروگاه رفع شد.

نورالله ادبی فیروزجائی مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت: در پی هجوم جلبک‌ها و خزه‌های دریایی به سیستم تامین آب خنک کاری واحد‌های بخار نیروگاه که از عصر روز سه شنبه بیستم تیرماه با شدت آغاز شد و بیش از یک هفته به تناوب ادامه داشت، در اثر گرفتگی موشل فیلتر‌های سیستم تأمین آب خنک کاری، واحد‌های بخار جهت انجام فعالیت‌های مورد نیاز به تناوب از مدار خارج و تولید عملی این واحد‌ها نیز برحسب نیاز در بار حداقل محدود شد.

او افزود: کارکنان زحمتکش امور بهره برداری، تعمیرات، خدمات و ایمنی نیروگاه به صورت شبانه روزی و جهادی با شستشوی مستمر موشل فیلتر‌ها و باند اسکرین‌ها و روش‌های ابتکاری، محدودیت تولید واحد‌ها را مرتفع و شرایط را به حالت عادی برگرداندند.

فیروزجائی گفت: خزه‌ها و جلبک‌ها در اثر گرم شدن هوا در رودخانه‌ها و جویبار‌های منتهی به دریا رشد و وارد دریا می‌شوند و در اثر طوفانی شدن دریا پدیده هجوم خزه‌ها و جلبک‌ها به سیستم خنک کاری واحد‌های بخار رخ میدهد.

سیستم خنک کاری واحد‌های بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا از آب دریا برای چگالش بخار خروجی از توربین‌ها در کندانسور‌ها و برگشت مجدد آب به سیکل بسته آب و بخار استفاده می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.