دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور:

لایحه عفاف و حجاب به یک نسخه نهایی می‌رسد

حجت الاسلام طاهری آکردی گفت: لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب به یک نسخه نهایی می‌رسد.

حجت الاسلام طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در ساری گفت: این ستاد در گذشته طرحی را آماده کرده بود که کارشناسی و آسیب شناسی شده بود و به دستگاه‌های نیز ابلاغ شد.

او با بیان اینکه پس از حوادث پارسال نیاز به لایحه اضطراری بود، افزود: قوه قضاییه ابتدا لایحه‌ای داد که نمی‌توانست دغدغه مردم و مومنان را برطرف کند و ضعف‌هایی داشت .

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ادامه داد: رئیس جمهور با دغدغه‌ای که داشت پیشنهاداتی برای لایحه نخست داد.

حجت الاسلام طاهری آکردی گفت: لایحه عفاف و حجاب قوه قضائیه پس از آن ابتدا در کمیسیون قضائی و سپس در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور برخی دستگاه‌های مرتبط و حتی سازمان‌های مردم نهاد بررسی شد.

او افزود: اصلاحات خوبی انجام شده بود که مرکز پژوهش‌های مجلس لایحه جدیدی مطرح کرد که مقرر شد این لوایح با هم یکی شوند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه طرح جدید در حال ادغام شدن است و به یک نسخه نهایی می‌رسد، ابراز امیدواری کرد لایحه عفاف و حجاب که بعد از چندین مرحله بررسی کارشناسی در مرحله تصویب نهایی قرار گرفته است در مسیر بروکراسی اداری قرار نگیرد و زودتر تصویب شود


اجرای فریضه امر به معروف نیازمند باور قلبی است
حجت الاسلام محمدحسین طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در جلسه شورای اداری مازندران نیز با بیان اینکه که اجرای دقیق فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بدون توجه به اخلاق اسلامی و باور‌های قلبی، دینی و ایمانی امکان‌پذیر نیست، گفت: همه اقشار جامعه باید باید ترویج دهنده امر به معروف در کشور باشند و مردم نسبت به مسائل از این دست بی تفاوت نباشند.

او افزود: از جمله وظایف محوله به این نهاد، نظارت بر بخش‌های تشکل‌های مردمی، حجاب و عفاف، آموزش و حمایت از آمران به معروف است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه اگر در جامعه مواردی از اسراف و تبعیض دیده می‌شود و عدالت اجتماعی زیر سوال می‌رود نباید نسبت به آن‌ها بی تفاوت بود، گفت: متاسفانه اخلاق مطالبه گری در جامعه ما چارچوب ندارد و این وضعیت خیلی به حیثیت فردی که هنوز اثبات نشده خطا کرده، ضربه زده است.

حجت الاسلام طاهری آکردی گفت: تهمت زدن بی پایه و اساس کار غیر اسلامی است و در طرح خطا بودن عمل یک فرد، قوه قضاییه به عنوان نهاد متولی پیگیر امور قضایی است.

او با اشاره به اینکه فضای مجازی امروز در جامعه رها شده است، افزود: تلاش همه مسئولان در هر رده‌ای باید این باشد که آموزه‌های فراموش شده دینی جامعه را با اخلاق اسلامی احیا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.