مساجد و هیئت های مذهبی بر اقامه نماز ظهر عاشورا اهتمام جدی داشته باشند

مدیر ستاد اقامه نماز استان البرز با بیان اینکه امام حسین (ع) و یارانش برای احیای امر به معروف و نهی از منکر و برپاداشتن نماز به شهادت رسیدند، گفت: مساجد و هیئت های مذهبی بر اقامه نماز ظهر عاشورا اهتمام جدی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین  ابوالفضل مرادی نماز را پایه و اساس و کلید دین دانست و با اشاره به واقعه عاشورا گفت: در هنگامه جنگ و محاصره امام حسین (ع) نماز را برپا داشت و در حق کسی که وقت نماز را یادآور شد، دعا کرد.

او با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف اضافه کرد: امام حسین(ع) این راه را به ما نشان داد که همه باید این ۲ فریضه دینی را که بقا و رشد دین به آنها بستگی دارد، زنده نگه داریم.

مرادی گفت: در ظهر روز عاشورا یکی از یاران امام حسین (ع) به امام گفت که وقت نماز است، امام به او فرمود که «خدا تو را جزو مصلین قرار دهد که نماز را یادآوری کردی».

وی بیان داشت: امام حسین (ع) می توانست نماز را در خیمه بخواند ولی در وسط میدان جنگ خواند تا بگوید اساس دین نماز است و قیام من برای نماز است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان البرز گفت: در روز قیامت اولین شهادتی که برای امام حسین (ع) می دهیم این است که آیا نماز را به پا داشتیم، لذا به تاسی از سیدالشهدا (ع) سنت نماز ظهرعاشورا را باید نهادینه کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.