درخواست آمریکا از شهروندانش برای خروج از هائیتی

وزارت خارجه آمریکا از شهروندانش خواست به دلیل شرایط نامساعد هائیتی، از این کشور خارج شوند.

هفتم ژوئیه ۲۰۲۱ یک جوخه ترور خارجی اقدام به ترور جوونل موئیز، رئیس جمهور هائیتی کرد. از آن زمان تاکنون این کشور حوزه دریای کارائیب گرفتار هرج و مرج و آنارشی داخلی شده است. شرایط فعلی هائیتی آنچنان وخیم است که کشور‌های خارجی به شهروندان خود در این باره هشدار می‌دهند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا امروز (جمعه) اعلام کرد کارمندان غیرضروری دولت آمریکا و خانواده آن‌ها در هائیتی باید در اسرع وقت اقدام به ترک خاک این کشور کنند. اکنون در هائیتی خطر جرم و جنایت، آدم ربایی، و ناآرامی‌های داخلی افزایش یافته و زیرساخت‌های بهداشتی این کشور به شدت ضعیف است. 

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: شهروندان آمریکایی نیز که برای دولت کار نمی‌کنند باید در اسرع وقت خاک هائیتی را با هواپیما‌های تجاری یا خصوصی ترک کنند. ما شاهد آدم ربایی گسترده در هائیتی هستیم که رایج‌ترین قربانیان آن شهروندان آمریکایی هستند. 

اکنون گروه‌های تبهکار در هائیتی به طور گسترده در حال فعالیت هستند و آدم ربایی با هدف اخاذی یکی از شیوه‌های متداول این گروه‌ها به منظور کسب درآمد است. تاکنون ده‌ها هزار مورد از آدم ربایی در هائیتی گزارش شده است که همراه با اعمال خشونت، تجاوز جنسی، شکنجه، و حتی قتل قربانی بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار