امام جمعه همدان:

مکتب سیدالشهدا (ع) و عزاداری‌ها ترس بر دل دشمن انداخته است

امام جمعه همدان گفت: توسعه عزاداری‌های سیدالشهدا (ع) تقوا را در جامعه تقویت می‌کند چراکه اندیشه حسین ابن علی (ع) برای آن‌ها خطرناک و هراس آور است.

 حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه توسعه عزاداری‌های سیدالشهدا (ع) تقوا را در جامعه تقویت می‌کند، گفت: چیزی که جناح باطل از آن می‌ترسد اندیشه حاکم در مکتب سیدالشهدا (ع) است، اگر جناح باطل سعی در تضعیف مکتب و مراسم عزاداری دارد، چون اندیشه حسین ابن علی (ع) برای آن‌ها خطرناک و هراس آور است.

او همزمان با روز عاشورا در خطبه‌های نمازجمعه شهر همدان،گفت: تقوا بدون اهل بیت (ع) تحقق پیدا نمی‌کند و انسان بدون محبت و ولایت اهل بیت (ع) به تقوا دست پیدا نخواهد کرد، بنابراین با توسعه این مجالس که تقوا را در جامعه تقویت می‌کند و ایام محرم دل‌ها پذیرش بیشتری نسبت به معارف الهی دارند، رنگ و بوی جامعه تغییر پیدا می‌کند و این سنت الهی است که مجالس اهل بیت (ع) همیشه ماندگار باشد به طوریکه پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند شهادت حسین (ع) حرارت ماندگاری در طول تاریخ در قلب مؤمنین عالم است که هیچ گاه سرد نخواهد شد.

 امام جمعه همدان گفت: مگر می‌شود ۱۴۰۰ سال گریه و عزاداری کرد و هر سال پرشورتر از سال گذشته، این اتفاق جزو اسرار الهی است و مجالس عزای اهل بیت (ع) ماندگار می‌شود و جریان‌های باطلی هستند که تلاش می‌کنند به این مجالس آسیب بزنند و به هر شکلی شبهه پراکنی می‌کنند و می‌خواهند به هر شکلی این مجالس را تعطیل کنند، این‌ها از لباس مشکی می‌ترسند.

 حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی گفت: امام حسین (ع) می‌فرمایند من در پیشگاه الهی برای خودم و برای دین خودم و امت پیغمبر وظیفه‌ای افضل‌تر از جهاد و مبارزه با شما نمی‌بینم، بالاترین کاری که برای خودم می‌بینم مبارزه کردن با معاویه و این فتنه بزرگ است و اگر با طاغوت مبارزه نکنم از خدا استغفار می‌کنم و بزرگترین فتنه طاغوت و استکبار است.

او گفت: مبارزه با استکبار و طاغوت واجب شرعی است و ترک مبارزه با طاغوت از نظر امام حسین (ع) گناه است. جامعه‌ای که در پیشگاه و مکتب سیدالشهدا (ع) پرورش پیدا کند برای مستکبران و دشمنان خطرناک است به همین علت در دوره‌های مختلف تاریخی شاهد حمله‌های پی درپی به کربلا بوده ایم. جامعه‌ای که حرف حسین (ع) بر جانش بنشیند هرگز زیر بار زور نخواهد رفت و از مستکبران نمی‌ترسد و سر فرود نمی‌آورد، ظلم ستیز می‌شود و منافع آن‌ها را به خطر می‌اندازد پس مبارزه با این مجالس برایشان مهم است.

به گفته خطیب نماز جمعه شهر همدان فرهنگ عاشورایی بود که تأثیر بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت، ملت ما از امام حسین (ع) فریاد علیه شاه را آموخت، یاد گرفت عزیز باشد و زیر بار ذلت نرود، شعار "هیهات من ذله" را امام حسین (ع) به این ملت آموخت تا با دست خالی در برابر ابرقدرت‌ها بجنگد و خون بر شمشیر پیروز است و شهادت موت نیست بلکه حیات جاوید است، ما ایثار و شهادت‌طلبی را از مکتب امام حسین (ع) آموختیم.

شعبانی گفت: شهادت طلبی و مروت را حسین ابن علی (ع) بر جان این ملت نشاند و جمهوری اسلامی حمایت و توسعه این مراسم را بر عهده دارد البته دشمن می‌خواهد کمرنگ بکند، اما همه ما باید برای زنده نگه داشتن این مکتب و سنت تلاش کنیم. عملیات مرصاد یادآور این رشادت هاست و امروز آن روزیست که باید برای حسین (ع) به جای اشک خون گریه کرد، هدف امام حسین (ع) تحقق عبودیت در عالم بود و اصل نماز و عبودیت، پروردگار عالم است و این گریه‌ها خون حسین (ع) را زنده می‌کند و در قیامت شما را شفاعت خواهد کرد.

او گفت: چیزی که جناح باطل از آن می‌ترسد اندیشه حاکم در این مکتب است، اگر جناح باطل سعی در تضعیف مکتب و مراسم عزاداری دارد، چون اندیشه حسین ابن علی (ع) برای آن‌ها خطرناک و هراس آور است به طوریکه امام حسین (ع) فرمود هیچ فتنه و هیچ سختی بر این امت بالاتر از حکومت طاغوتی معاویه و یزید نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.