بیش از ۹۸ درصد مطالبه کلزاکاران استان سمنان پرداخت شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت:۹۸ درصد از مطالبات کلزاکاران استان پرداخت شد و پرداخت مطالبات کشاورزان با انجام روند اداری ادامه دارد.

عبدالرحیم تحصیلی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با بیان اینکه بیش از ۴۶۹ تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان استان سمنان خرید تضمینی شد، گفت: در زمان اوج برداشت سه مرکز و اکنون ۲ مرکز خرید تضمینی در استان سمنان برای خرید کلزا از کشاورزان فعال است و روند خرید این محصول تا پایان برداشت ادامه دارد.

وی اظهار کرد: ارزش دانه‌های روغنی خریداری شده از کشاورزان استان سمنان یکصد میلیارد ریال است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان یادآور شد: ۹۸ میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان استان سمنان که به دولت کلزا فروختند، پرداخت شد و به زودی باقیمانده مطالبان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به اقلیم مناسب میامی، بیشترین سطح زیر کشت کلزای استان سمنان در این شهرستان انجام می‌شود، گفت: بیشترین میزان کلزای خرید تضمینی شده در استان تا سی و یکم تیر مربوط به شهرستان میامی با بیش از ۴۶۹ تن است.

به گفته وی، دانه روغنی کلزا به عنوان پایه و ماده اولیه تولید روغن نباتی محسوب می‌شود و از اهمیت بالایی برخوردار است، در واقع بالابودن سرانه مصرف خانوار و ضریب بالای مصرف روغن نباتی در سبد غذایی خانواده‌های ایرانی، سبب شده این محصول به عنوان یکی از نیاز‌های اساسی جامعه در حوزه غذایی به شمار رود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان یادآور شد: سال گذشته ۶۳۰ تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان استان خرید تضمینی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.