اظهار نظر آمریکا درباره سفر شویگو به کره شمالی

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که یکی از اهداف سفر هیئت روسی به کره شمالی می‌تواند دستیابی به توافق بر سر تامین تسلیحات باشد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا امروز شنبه مدعی شد که یکی از اهداف سفر هیئت روسی به ریاست سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به کره شمالی می‌تواند دستیابی به توافق بر سر تامین تسلیحات باشد.

به گزارش اسپوتنیک، بلینکن در پاسخ به درخواست خبرنگاران مبنی بر اظهار نظر درباره سفر هیئت روسی به کره شمالی و اطلاع رسانی تعدادی از رسانه‌های خارجی مبنی بر اینکه یکی از اهداف این سفر اطمینان از تامین تسلیحات است، مدعی شد: "من شدیداً شک دارم که شویگو در تعطیلات در آنجا (کره شمالی) بوده است. بنابراین، ما چه می‌بینیم؟ ما می‌بینیم که روسیه در تلاش است تا با سلاح از هر جایی حمایت کند. این همان چیزی است که در مورد کره شمالی اتفاق می‌افتد و همچنین آنچه در مورد ایران اتفاق افتاد که پهپاد‌های زیادی را در اختیار روسیه قرار داده است."

کشور‌های غربی مدعی هستند که ایران پهپاد‌هایی را برای عملیات نظامی در اوکراین در اختیار روسیه قرار می‌دهد و مسکو و تهران بار‌ها این اتهامات را رد کرده‌اند. حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران گفت که تهران تعداد محدودی هواپیما‌های بدون سرنشین در اختیار روسیه قرار داده است، اما چند ماه قبل از آغاز عملیات ویژه در اوکراین.

کره شمالی بار‌ها اظهارات رسانه‌ها و مقامات غربی درباره ارسال تسلیحات به روسیه را تکذیب کرده و سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت که کره شمالی قرارداد‌های تسلیحاتی با روسیه منعقد نکرده و هرگونه گزارش رسانه‌ای در این باره یک "شایعه مضحک" است.

مدیر کل اداره امور آمریکا در وزارت امور خارجه کره شمالی، خاطرنشان کرد که آمریکا "احمقانه" تلاش کرد تا عرضه تسلیحات خود به اوکراین را توجیه کند.

از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، نیرو‌های روسیه به عملیات نظامی ویژه در اوکراین ادامه داده اند و رئیس جمهور روسیه هدف آن را "حفاظت از افرادی که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف در معرض قلدری و نسل کشی قرار گرفته اند" توصیف کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار