توفان مونسونی به دلگان هم رسید/ شعاع دید به ۵۰۰ متر رسید

توفان مونسونی امروز که شهرستان‌های ایرانشهر و بمپور را درنوردید هم اکنون به شهرستان دلگان رسید و شعاع دید را در این شهرستان به ۵۰۰ متر کاهش داد.

توفان مونسونی امروز که شهرستان‌های ایرانشهر و بمپور را درنوردیده و به آن خسارت وارد کرده بود هم اکنون به شهرستان دلگان رسید و شعاع دید را در این شهرستان به ۵۰۰ متر کاهش داد.

به گفته مدیر کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان   از بعد ظهر شنبه تا شب یک شنبه (۷ تا ۸ مرداد)، برای نیمه جنوبی استان رخداد رگبار شدید و رعدوبرق، تندبادهای شدید لحظه ای و خیزش گرد و خاک به همراه برخورد صاعقه پیش‌بینی می‌شود.

 از شب شنبه تا پیش از ظهر دوشنبه ( ۷ الی ۹ مرداد) وزش باد شدید گردوخاک، نقاط مستعد طوفان گردوخاک برای مناطق شمالی استان پیش‌بینی می شود. طی این مدت احتمال افزایش غبار برای زاهدان و مناطق مرکزی استان وجود دارد.

 محسن حیدری توصیه کرد:در فعالیت های کوهنوردی احتیاط شود و  از اسکان در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی و چرای دام در ارتفاعات و حاشیه مسیل ها در زمان بارندگی خودداری گردد و از محصولات کشاورزی  و باغی محافظت گردد و از ترددهای مرزی در زمان بارندگی خودداری گردد. همچنین برای شمال استان به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه شود و رعایت حداکثری مقررات رانندگی در ترددهای جاده‌ای به سمت سیستان و خراسان جنوبی در نظر گرفته شود و از کار در ارتفاعات جدا پرهیز و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود. 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار