در طرح حرفه آموزی در زندان؛

مددجویان زندان ۱۳ میلیارد تومان حقوق گرفتند

۱۳ میلیارد تومان حقوق پارسال به زندانیان خراسان جنوبی پرداخت شده است.

 

علی پور معاون اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان جنوبی در برنامه زنده گفتمان هفته شبکه خاوران گفت: ۱۳ میلیارد تومان حقوق از محل فروش محصولات و کار زندانی به زندانیان و خانواده آن ها پرداخت شده است.

او افزود: حداکثر حقوق برای هر زندانی در روز ۴۰۰ هزار تومان است.

علی پور بیان کرد: پارسال ۲۰۹ خانواده زندانی به خودکفایی رسیدند.

معاون اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان جنوبی ادامه داد: خیران و بخش‌های خصوصی بیش از گذشته از زندانیان   حمایت کنند چراکه اگر در این حوزه فعالیت کنند آسیب های اجتماعی نیز کمتر می شود.

او تصریح کرد: پارسال بیش از ۷۲ کارت صنعتگری با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به زندانیان واجد شرایط تحویل شده است.   

علی پور اظهار کرد: از ۶۷ زندانی واجد شرایط تسهیلات ۵۸ نفر موفق به دریافت تسهیلات شده اند.  


بیشتر بخوانید


معاون اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان جنوبی گفت:  امسال ۲ هزار و ۳۰۰ نفر قبولی و ۲۴۱ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت در دوره‌های حرفه‌ آموزی برنامه ریزی کردیم که تاکنون بیش از ۲۵۷ نفر  در رشته‌های مختلف قبولی داشته ایم.

او با اشاره به اینکه هم اکنون در ۳ حوزه اشتغال نشسته، کارگاهی و اعزام به کار زندانی فعالیت می‌کنیم  ادامه داد:  رشته‌های منبت کاری، شال بافی و گلدوزی، خیاطی، جوشکاری، چاپ سیلک، تصویر سازی و صنایع چوب از جمله رشته های  این ۳ حوزه است. 

علی پور همچنین از راه اندازی کارگاه جدید تولید پلاستیک در زندان مرکزی  بیرجند در این هفته خبر داد.  

 معاون اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان جنوبی همچنین به مجتمع رفاهی که ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اشاره کرد و گفت: در این مجتمع جایگاه دو منظوره سوخت و فروشگاه وجود دارد که در صورت راه اندازی اشتغال پایدار برای تعدادی از زندانیان محقق می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار