رقابت عبدولی و باکر برای ارزشمندترین مدال جهانی/ میزبان، قهرمانی ایران را به خطر می‌اندازد؟

باتوجه به میزبانی ترکیه از مسابقات نوجوانان جهان، اتحادیه جهانی بر این باور است که شاید این تیم بتواند برای مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دردسرساز شود.

تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران بامداد روز گذشته (۷ مرداد) برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان راهی استانبول شد. این تیم را در رقابت‌های جوانان جهان، علیرضا امیری در ۴۵ کیلو، پیام احمدی در ۴۸ کیلو، محمدمعراج مهمدی در ۵۱ کیلو، محمدرضا غلامی در ۵۵ کیلو، علی دزفولی‌نژاد در ۶۰ کیلو، امیرمهدی سعیدی‌نوا در ۶۵ کیلو، احمدرضا محمدیان در ۷۱ کیلو، علیرضا عباسی در ۸۰ کیلو، علی‌اکبر اصغری در ۹۲ کیلو و امیرحسین عبدولی در ۱۱۰ کیلوگرم همراهی کردند.

مسابقات جهانی از روز فردا ۹ مرداد در اوزان ۴۸، ۵۵، ۶۵، ۸۰ و ۱۱۰ کیلوگرم کشتی فرنگی آغاز می‌شود، در روز دوم این رقابت‌ها (سه‌شنبه) کشتی‌گیران اوزان ۴۵، ۵۱، ۶۰، ۷۱ و ۹۲ کیلوگرم روی تشک می‌روند و روز چهارشنبه (۱۱ مرداماه) نیز به رقابت‌های شانس مجدد و فینال و رده‌بندی پنج وزن دوم اختصاص دارد.

شاگردان محسن سوریان سال گذشته با کسب ۱۳۵ امتیاز قهرمان شدند، در حالی که تیم آذربایجان با ۵ امتیاز کمتر، در جایگاه دوم قرار گرفت و گرجستان و ترکیه نیز سوم و چهارم شدند.

این تیم رقابت‌ها سال ۲۰۲۲ در روز‌های ۳ تا ۵ مردادماه در شهر رُم ایتالیا برگزار شد که علی احمدی‌وفا در وزن ۴۸ کیلوگرم تنها طلای نوجوانان را به دست آورد، کشتی‌گیری که امسال ملی‌پوش رده سنی جوانان است.

محمد غلامی در ۵۱ کیلو و اهورا بویری در ۶۵ کیلو به مدال نقره رسیدند و پیام احمدی در ۴۵ کیلو، سیدرضا آذرشب در ۸۰ کیلو، حمیدرضا کشتکار در ۹۲ کیلو و محمد جهانگیری در ۱۱۰ کیلو را از آن خود کردند.

شاگردان سوریان که سال ۲۰۲۱ نایب‌قهرمان آسیا شده بودند، امسال را با قهرمانی قاره کهن شروع کردند. در حالی که چهار سالی بود نوجوانان قهرمان آسیا نشده بودند، این تیم روز‌های ۲۰ و ۲۱ خردادماه در شهر بیشکک قرقیزستان با کسب ۴ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز قهرمان آسیا شدند.

محمدمعراج مهمدی، محمدرضا غلامی، علی‌اکبر اصغری و امیرحسین عبدولی طلایی‌های ایران در بیشکک بودند، عرفان مرادی و حبیب‌الله رحیمی نقره گرفتند و علی دزفولی‌نژاد و احمدرضا محمدیان مدال‌های برنز را از آن خود کردند تا تیم ایران با ۱۸۸ امتیاز قهرمان شود تیم‌های قرقیزستان با ۱۷۶ و ازبکستان با ۱۵۱ امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند.

با توجه به برگزاری مسابقات در استانبول و اینکه در سال‌های اخیر ترکیه جهش قابل ملاحظه‌ای در کشتی فرنگی داشته و روی سکو بوده، اتحادیه جهانی نیز معتقد است بین ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی سال گذشته و ترکیه‌ی میزبان رقابت تنگاتنگی در جریان خواهد بود.

شاید جذاب‌ترین رقابت انفرادی دو تیم هم در سنگین‌وزن باشد که همیشه مدالش شکل دیگری از اهمیت و ارزش را در مسابقات جهانی و المپیک به خود اختصاص می‌دهد. جایی که امیرحسین عبدولی برادر کوچکتر سعید عبدولی قهرمان پیشین کشتی فرنگی جهان و دارنده مدال برنز المپیک حضور دارد و ترک‌ها نیز در این وزن جمال باکر را دارند که با او به کسب نشان طلای جهانی امید بسته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار