مدیرعامل شهرک‌های صنعتی اردبیل:

فعالیت ۱۳ واحد دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اردبیل

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از فعالیت ۱۳ واحد دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اردبیل خبر داد.

هاشم علایی ضمن بیان این خبر اظهار کرد: واحد‌های دانش بنیان نقش بسزایی در رونق کسب و کار و تولید محصولات راهبردی و با ارزش افزوده بالا دارند که باید تلاش شود زمینه حضور و فعالیت این نوع شرکت‌ها در عرصه‌های مختلف کشور فراهم شود.

علایی ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان یک سازمان توسعه‌ای، حمایت‌های متنوعی را از شرکت‌های دانش بنیان به عمل می‌آورد که واگذاری زمین با شرایط نقد و اقساط بسیار مناسب، حمایت از دانش بنیان شدن واحد‌های مستعد و حمایت از حضور آنان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی از جمله آنهاست.

او معافیت از پرداخت مالیات، عوارض و حقوق گمرکی، حذف سود بازرگانی و عوارض صادراتی و بهره‌گیری از تسهیلات کم بهره را از دیگر مزایایی برشمرد که برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده است.

علایی افزود: واحد‌های دانش بنیان بسیار خوبی در شهرک‌های صنعتی استان وجود دارند که این شرکت‌ها علاوه بر تامین نیاز‌های داخلی، محصولات آنان به برخی از کشور‌های هدف نیز صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: تولیداتی همچون تامین نیاز‌های صنعت نفت و گاز کشور، انواع محصولات نانو، ماشین آلات، قطعات الکترونیکی، تجهیزات پزشکی، صنایع آسانسور و... نشان از توان بالای تولیدی این واحد‌های دانش بنیان در استان دارد.

او ابراز امیدواری کرد با طرح‌های حمایتی که در سال مزین به رشد تولید از سرمایه گذاران و کارآفرینان انجام می‌شود، تعداد این نوع واحد‌ها در شهرک‌های صنعتی استان افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.