افزایش۱۰ و نیم درصدی اهدای خون در استان اصفهان

اهدای خون در چهار ماهه امسال ۱۰ و نیم درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیشتر شده است.

سرپرست اداره کل انتقال خون استان اصفهان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶۹ هزار نفر به ۱۱ مرکز انتقال خون این استان مراجعه کردند که از این تعداد بیش از ۵۴ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.


کیان دهراب پورافزود: سه و سه دهم اهداکنندگان خون در استان اصفهان از ابتدای سال تاکنون بانوان بودند که چهار دهم درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است که این شاخص در کشور چهار و نیم درصد است.


او با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۵۵ و نیم درصد خون دهندگان، اهدا کنندگان مستمر بودند (دست کم دوبار در سال اهدای خون دارند) اضافه کرد: مردان هر سه ماه یکبار و بانوان هر چهار ماه یکبار می‌توانند، خون خود را اهدا کنند.


دهراب پور ادامه داد: در دهه اول محرم امسال هم با استقبال مردم از هشت هزار مراجعه کننده، ۶ هزار و ۵۰۰ نفر خون خود را اهدا کردند.


سرپرست اداره کل انتقال خون استان اصفهان افزود: هم اکنون ذخیره ۹ و سه دهم درصدی خون در روز را داریم و بیشتر از استاندارد است، اما با توجه به تأمین خون ۶۲ بیمارستان با هشت هزار و ۶۰۰ تخت از ۶۹ مرکز درمانی این استان، این انتظار داریم که اهدا کنندگان خون مستمر بویژه در فصل سرما مراجعه کنند.


دهراب پور اضافه کرد: در استان اصفهان از هزار و ۴۹۶ بیمار مبتلا به تالاسمی ماژور، ۸۵۰ نفر ماهانه و بقیه هم هر چند وقت یکبار، همچنین دو هزار و ۲۷۴ بیمار دیالیزی و هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی هم بر حسب نیاز خون دریافت می‌کنند.


او گفت: همچنین ۷۰۰ واحد خون از استان اصفهان در چهار ماهه امسال به سیستان و بلوچستان ارسال شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار