پوتین: ما کار‌های خوب زیادی در آفریقا انجام داده‌ایم

رئیس‌جمهور روسیه در پایان نشست روسیه و آفریقا تأکید کرد که بسیاری از رهبران بازدید کننده به دنبال یادآوری روابط عمیق روسیه با این قاره بودند.

با پایان یافتن نشست روسیه و آفریقا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در نشستی خبری با تأکید بر این‌که مسکو کار‌های خوب زیادی در آفریقا انجام داده است، پرچم این رویداد را پایین آورد.

به گزارش راشاتودی، پوتین در یک کنفرانس مطبوعاتی یک ساعته موضوعات مورد علاقه روسیه و کشور‌های آفریقایی را پوشش داد.

رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد که بسیاری از رهبران بازدید کننده به دنبال یادآوری روابط عمیق روسیه با این قاره بودند.

نشست سران روسیه و آفریقا که روز پنجشنبه در سن پترزبورگ برگزار شد به عنوان یک روحیه برای مسکو عمل کرد. کرملین در دومین دوره این اجلاس که بر تقویت روابط دوجانبه روسیه با این قاره متمرکز بود، سران کشور‌ها و مقاماتی را به نمایندگی از چندین کشور آفریقایی گردهم آورد.

پوتین در جریان این نشست وعده داد که در ماه‌های آینده محموله‌های غلات را به شش کشور بورکینافاسو، جمهوری آفریقای مرکزی، اریتره، مالی، سومالی و زیمبابوه ارائه خواهد کرد.

نشست روسیه و آفریقا در حالی پایان یافت که پیش‌تر رئیس اجلاس اتحادیه آفریقا با اشاره به جنگ اوکراین، اعلام کرده است: «وقتی روسیه پیروز می‌شود، آفریقا برنده می‌شود. پوتین آمادگی خود را برای مذاکره تأیید کرد و خواهیم دید که موضع طرف اوکراینی چگونه خواهد بود.»

رئیس اتحادیه آفریقا با بیان این که «این اتحادیه از تعهد روسیه به کمک، آموزش و تقویت ظرفیت‌های کادر انسانی در آفریقا قدردانی می‌کند» تأکید کرد: «روسیه اولین کشوری بود که از آفریقا در مقابله با استعمار و برده داری حمایت کرد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار