به مناسبت روز جهانی شیر مادر مطرح شد؛

حساسیت به مواد غذایی در بزرگسالی؛ از تبعات امتناع مادران از شیردادن به کودک

رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت گفت: در زمینه قانون جوانی جمعیت و ترویج شیر مادر پیگیر مسائلی مانند مرخصی زایمان ۹ ماهه هستیم.

حمیدرضا لرنژاد، رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: یکی از برنامه های وزارت بهداشت این است که در زمینه مشارکت در امر نگهداری کودکان به مادران شیرده، مرخصی دو هفته ای به پدران داده شود تا مادران بدون دغدغه به کودک خود شیر بدهند.

او در خصوص معایب عدم شیردهی به کودک به دلیل حفظ فرم بدن توسط مادران شیرده و استفاده از شیر خشک افزود: کودکی که از شیر مادر تغذیه نکند، بیشتر دچار بیماری های تنفسی و یا اسهالی شده و این احتمال وجود دارد در آینده نسبت به مواد غذایی دچار حساسیت شود. عدم شیردهی مادران به کودک باعث کاهش دلبستگی شده و از نظر هوش دچار مشکلاتی می شود.

به گفته وی یکی از اقدامات وزارت بهداشت، تدوین استانداردها در زمینه ایجاد اتاق شیردهی در ارگان ها، مراکز خرید و ایستگاه های مترو است تا مادران شیرده به راحتی بتوانند به کودک خود شیر بدهند.

او گفت: نزدیکی مهد کودک به محل کار مادران شیرده شاغل از دیگر استانداردهای تعریف شده توسط وزارت بهداشت در راستای ترویج شیردهی است.

او بیان کرد: در زمینه قانون جوانی جمعیت و ترویج شیر مادر پیگیر مسائلی مانند مرخصی زایمان نه ماهه و استفاده از مرخصی ساعتی مادران شیرده شاغل در ادارات هستیم. دیگر اقدامات به دنبال این هستند که دورکاری مادران شیرده از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار باشد و حتی الامکان برای شیردهی به فرزند خود از دورکاری استفاده کنند.

رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت ادامه داد: یکی از برنامه های وزارت بهداشت تمرکز بر قانون ترویج شیر مادر و جوانی جمعیت و خانواده در راستای حمایت بیشتر از مادران شیرده و خانواده های آن ها است.

او گفت: الان بانک شیر در کشور راه اندازی شده است تا مادران به صورت دائم یا موقت بتوانند به فرزند خود شیر بدهند و کودک از شیر مصنوعی استفاده کند. مادرانی که نتوانند به فرزند خود شیر بدهند، تحت مشاوره قرار می گیرند تا مشکلات ناشی از تغذیه کودک با شیر خشک و عوارض آن کاهش پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سین شین
۱۲:۰۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
این موضوع نیازمند فرهنگ سازی درست در طول سال هاست
آخرین اخبار