بیانیه جدید سازمان همکاری اسلامی درباره اهانت‌های متوالی به قرآن کریم

سازمان همکاری اسلامی بیانیه جدیدی را در رابطه با اهانت‌های متوالی به قرآن کریم در سوئد و دانمارک صادر کرد.

 سازمان همکاری اسلامی امروز دوشنبه اهانت‌های آشکار و مکرر به ساحت مقدس قرآن کریم در استکهلم، پایتخت سوئد و کپنهاگ، پایتخت دانمارک را به شدت محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، شورای وزیران خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی در نشست فوق‌العاده خود نسبت به هتک حرمت مکرر قرآن کریم و تداوم صدور مجوز توسط مقامات سوئد و دانمارک و عدم انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار آن عمیقا ابراز تأسف کردند.

سازمان همکاری اسلامی تأکید کرد: "عدم اتخاذ تدابیر لازم از سوی مقامات سوئد و دانمارک برای جلوگیری از تکرار چنین اعمالی، نقض قطعنامه شماره ۲۶۸۶ شورای امنیت سازمان ملل متحد (۲۰۲۳) صادر شده در ۱۴ ژوئن ۲۰۲۳ در مورد صلح و امنیت بین المللی است. "

سازمان همکاری اسلامی با استناد به قطعنامه شماره ۲۶۸۶ (۲۰۲۳) شورای امنیت سازمان ملل متحد، که بر مدارا، صلح و امنیت بین المللی تأکید دارد، اعلام کرد که مقامات هر دو کشور باید اقداماتی را برای جلوگیری از تکرار چنین اعمالی انجام دهند.

بر اساس این قطعنامه، سازمان همکاری اسلامی تصمیم گرفت هیئتی را به رهبری دبیرکل برای تعامل با کمیسیون اتحادیه اروپا اعزام کند. این هیئت قصد دارد نگرانی‌های کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی را بیان کند و خواستار جلوگیری از این اعمال جنایتکارانه تحت پوشش آزادی بیان شود.

در این بیانیه همچنین بر اهمیت ترویج گفتگو، تفاهم و همکاری بین ادیان، فرهنگ‌ها و تمدن‌ها برای صلح و هماهنگی در جهان و گسترش ارزش‌های صلح طلبانه به عنوان بهترین راه برای مقابله با سخنان نفرت‌انگیز، افراط‌گرایی وخشونت آمیز تاکید شده است.

امروز دوشنبه، شخص هتاک به قرآن که پیش از این نیز با هتک حرمت قرآن کریم خشم مسلمانان سراسر جهان را برانگیخته بود، قرآن را مقابل پارلمان سوئد در استکهلم به آتش کشید.

دو شخص به نام‌های "سلوان مومیکا" و "سلوان نجم" یک نسخه از کتاب مقدس مسلمانان را زیر پا گذاشتند و سپس صفحات آن را به آتش کشیدند. نجم می‌گوید قصد دارد به این کار خود ادامه دهد تا جایی که قرآن در سوئد "تحریم و ممنوع شود". 

سلوان مومیکا پیش از این مقابل مسجد استکهلم به قرآن هتک حرمت کرده بود. سلوان نجم که او را همراهی می‌کرد این اقدام هتاکانه را ضبط و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
به نظرم اینا میخان کشور های اثلامی را درگیر جنگ کنن .بهتره اجازه دهیم خود قران از خودش دفاع کند .که خودش میشود یک معجزه از قران . قبلا هم مسبوق به سابقه بوده
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۲۰:۱۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
درود بر حکام و شیوخ کشورهای اسلامی، قرار بود یه برخورد مناسب وملایم داشته باشید چرا اینقدر خشونت به خرج دادید، واقعا با این برخورد شدید دیگه فکر نکنم کسی جرأت کنه تو پستو خونه اش هم به قرآن اهانت کنه خدا لعنت کنه حاکمان خودفروخته، شرم بر شما
Iran (Islamic Republic of)
مسلمان
۱۶:۱۳ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
کشور های مسلمان و یا حتی ثروتمندان مسلمان، برای سر اون دو ملعون جایزه خوبی تعیین کنن، مطمئنا در اولین فرصت توسط خود سوئدی ها و دانمارکی ها، گردن شان زده خواهد شد. و دیگر کسی جرات تکرار عمل زشت انان را نخواهد کرد.
Germany
سمیع الله
۱۳:۳۶ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
همه اینجور سازمان ها یه چیز مفت بی ارزش است به خدا که اینجوری واکنش مسلمان ها به توهین کلام الله باشد می ترسم خشم و غضب خداوند برسر کشور هاییکه اسمو شونه گذاشتن اسلامی بیاد واکنش مسلمان ها اگه اینجوریه از کافر چه گله
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۲:۰۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
چاره کار تحریم اقتصادی کشورهای توهین کننده است و ایادی و اذنابشان. روی دلار کلمه خدا هم نقش بسته و ما نمی توانیم دلار را آتش بزنیم. ولی می توانیم دلار را بی ارزش کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۹:۳۰ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
محکوم کردن دردی را دوا نمی کند اگر راست می گویید در همان دو کشور دانمارک و سوئد اجازه بخواهید تا کسی درباره نفی که نه نقد هولوکاست مطلبی در روزنامه‌های آنجا به چاپ برساند اگر اجازه دادن که عمرا اجازه نخواهند داد میزان آزاد اندیشی آنان به جهانیان اثبات خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
مسئولین کشورهای مسلمان فقط همایش میگیرن برای اینکه فقط یه مسافرت رفته باشن وگرنه آبی ازشون گرم نمیشه.غیر از این بود حداقل کاری که باید بکنن بستن سفارتخانه های این دو کشوره
Iran (Islamic Republic of)
پت
۰۷:۳۲ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
جری شدن این ملعون نشانه بی عرضگی مسلمانان و دوری از خدا و قرآن است.
Iran (Islamic Republic of)
فقط شعار ،،کو عمل؟
۰۷:۲۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
واقعا مسلمونای بی جرئت و بی تفاوتی هستیم.و یه مشت مسئول که فقط شعار میدن مثه طبل توخالی..
یعنی یکی پیدا نمیشه این عجوزه رو جلوی پارلمان سوئد به درک واصل کنه؟؟ موندم از این به رخ دنیا نشون دادن های قدرت مون.. موشک ،توپ تانک پهباد... پس غیرت کو؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
احمقهایی که تصور میکنند میتوانند نور خورشید را مانند یک شمع با دهانشان خاموش کنند

خداوند اراده کرده است هر بار چنین اتفاقی رخ دهد گرایش به خرید قران بیشتر شود

اشنایی با قران همان و مسلمان شدن همان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
فقط همین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار