موسسه سرم سازی رازی اثری ماندگار که قابلیت ثبت ملی شدن دارد

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: ثبت ملی مجموعه سرم‌سازی رازی اقدامی ارزشمند که به حفظ اصالت و هویت موسسه رازی کمک می‌کند.

رحیم خاکی با اشاره به اینکه یک سال دیگر شاهد ۱۰۰ سالگی مجموعه موسسه رازی هستیم، گفت: مجموعه سرم‌سازی رازی یکی از افتخارات و میراث صنعتی کشور است و ثبت آن در فهرست میراث ملی کشور، این مجموعه ارزشمند را برای نسل‌های آینده ماندگار می‌کند. 
وی با بیان اینکه آمادگی کامل برای ایجاد پرونده و ثبت ملی این موسسه ارزشمند را داریم افزود: ثبت این مجموعه صرفا به حفظ دقیق‌تر بنا‌های با ارزش تاریخی مجموعه کمک می‌کند و خللی برای توسعه و تجهیز بنا‌هایی که در فهرست ثبت ملی قرار نمی‌گیرند، ایجاد نمی‌کند. حتی قوانین میراث‌فرهنگی در زمینه تجهیز بنا‌های ثبتی تسهیلگری دارد.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز مجموعه موسسه رازی را با یک قرن قدمت اثری ماندگار و یکی از افتخارات علمی، صنعتی کشور عنوان کرد که ثبت ملی آن در حفظ هویت و اصالت مجموعه بسیار موثر است. 
خاکی ادامه داد: ثبت ملی مؤسسه رازی همچنین از جدا شدن اراضی سبز از مؤسسه رازی تحت هر عنوانی که به هویت و اصالت این مجموعه خدشه وارد کند، جلوگیری می‌کند؛ بنابراین منافع ثبت این مجموعه در ابتدا متوجه مؤسسه سرم‌سازی رازی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.