انتشار حدود ۲ هزار مقاله ISI از سوی اساتید دانشگاه صنعتى امیرکبیر

رئیس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: اجراى طرح تام از حدود یک سال پیش در دانشکده ریاضى و علوم کامپیوتر آغاز شده است.

 داریوش کیانی، رئیس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان این که ۱۵ تا ۲۰ درصد دروس هر دانشجوى کارشناسى در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر ارائه می‌شود، گفت: این دروس شامل ریاضی یک، ریاضی دو، برنامه نویسی، ریاضیات مهندسی، محاسبات عددی و آمار و احتمال مهندسى و ... هستند و این یکى از دلایلی است که دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر فضایی پویا با تعاملات بسیار بالا دارد.

 رئیس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به این که دروس مذکور که تحت عنوان دروس سرویس شناخته مى شوند، در این دانشکده برای همه رشته‌ها به صورت هماهنگ ارائه و ارزشیابی می‌شوند؛ افزود: به همین خاطر، امکان سنجش و ارزشیابى عادلانه دانشجویان دانشکده هاى مختلف برای برخى موارد مهم آموزشى مانند تغییر رشته یا دو رشته‌ای شدن وجود دارد.

وی اظهار داشت: هدف از این طرح، هماهنگى هر چه بیشتر در ارکان گوناگون دروس سرویس، به ویژه سیستماتیک نمودن ارزشیابى مستمر دانشجویان و ساماندهى و تقویت هر چه بیشتر تدریس‌یاری است. این طرح در حال حاضر به اندازه قابل توجهى به بهره گیرى بهتر از پتانسیل دانشجویان علاقه‌مند و توانمند تحصیلات تکمیلى و حتى دانشجویان واجد شرایط کارشناسى از کلیه دانشکده‌ها منجر شده است.

رئیس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر افزود: در طول دو سال گذشته هشت عضو هیئت علمی نخبه و جوان دانشکده ریاضى و علوم کامپیوتر تبدیل وضعیت شده‌اند. با وجود شرایط سخت معیشتى به خصوص براى اساتید جوانتر، این افراد نخبه با عشق و علاقه و مسئولیت پذیرى بالا در حال خدمت به کشور عزیزمان و تعلیم و تربیت نسل آینده هستند.

کیانى تصریح کرد: در حال حاضر، حدود ٤٠٠ دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری، حدود ۱۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترای بین‌المللی، حدود ۳۰ محقق پسادکتری در دانشکده ریاضى و علوم کامپیوتر فعال هستند.

وی گفت: از زمان شیوع کرونا، کنفرانس‌های بین‌المللی مجازی ماهانه با تعداد مخاطب بالا از داخل و خارج کشور برگزار شده اند. به علاوه، کنفرانس بین‌المللی هوش مصنوعی و خودرو هوشمند که در آن دو تن از وزرا نیز حضور داشتند، کنفرانس نظریه گروه‌ها و کنفرانس سالانه انجمن منطق در ماه‌هاى اخیر در دانشکده ریاضى و علوم کامپیوتر برگزار شده اند. چنین مواردى حاکى از جایگاه و اعتبار ویژه دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتى امیرکبیر در جامعه علمی کشور است.

رئیس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره برونداد‌های علمی این دانشکده بیان کرد: قریب به ۲ هزار مقاله ISI از سوی اساتید و پژوهشگران این دانشکده منتشر شده اند. البته تعداد مقالات لزوما ملاک کیفیت نیست، ولى خوشبختانه همکاران گرامى ما در دانشکده نسبت به عمق و کیفیت علمى مقالات نگاه ویژه اى دارند.

وی خاطرنشان کرد: قرار است طرح‌هاى مهمى، به ویژه مرتبط با هوش مصنوعى، به پشتوانه چند وزارتخانه در دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر اجرا شود. خوشبختانه دانشکده ما در خصوص قرارداد‌های صنعتى و پژوهشى هم بسیار فعال و پویا بوده است. براى مثال، در دو سال اخیر حدود ۲۰ قرارداد صنعتی داشته‌ایم. شاخه هاى تحقیقاتى گوناگون ریاضیات و علوم کامپیوتر در عموم صنایع کاربرد دارند. یکى از چالشهاى موجود یافتن زبان مشترک بین پروژه‌های دانشگاهی و نیاز صنایع است. 

کیانى افزود: از دیگر افتخارات دانشکده ریاضى و علوم کامپیوتر بهره مندى از وجود ارزشمند دانشمندان پراستناد کشور و دانشمندان برتر ISC، برندگان جوایز میرزاخانى و رجبعلى پور و برندگان گرنت هاى بسیار معتبر بین المللى از بنیاد‌ها و موسسات به نام کشورهایى مانند سوئد، آلمان، فرانسه، ژاپن، کانادا، برزیل، ایتالیا، اسپانیا و ترکیه و همچنین سخنرانان مدعو در چندین رویداد معتبر بین المللى است.

رئیس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص افتخارات دانشجویى دانشکده ریاضى و علوم کامپیوتر گفت: خوشبختانه دانشجویان دانشکده همواره در رویداد‌ها و رقابت‌هاى معتبر دانشجویى داخلى و بین المللى بسیار خوش درخشیده‌اند و موجب افتخار و مباهات دانشکده و دانشگاه صنعتى امیرکبیر شده اند. از این میان، مى توان به المپیاد دانشجویى ریاضى، مسابقات ریاضى انجمن ریاضى ایران، مسابقات جهانى ریاضى IMC، مسابقات جهانى برنامه نویسى ACM و مسابقات جهانى رباتیک فیرا اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار