رئیس اداره کنترل مواد مخدر تاجیکستان:

قاچاق مواد مخدر از افغانستان در حال رشد است

رئیس اداره کنترل مواد مخدر تاجیکستان گفت در نیمه دوم سال جاری کشف و ضبط مواد مخدر در مناطق هم مرز با افغانستان با تاجیکستان افزایش یافته است.

رئیس اداره کنترل مواد مخدر تاجیکستان گفت: وعده‌های طالبان درباره مبارزه با کشت و قاچاق مواد مخدر حقیقت ندارد.
حبیب الله وحیدزاده، رئیس اداره کنترل مواد مخدر تحت ریاست جمهوری تاجیکستان در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که آمارها نشان می دهد که قاچاق مواد مخدر از افغانستان ادامه دارد و در حال رشد است.
وی افزود: "طالبان می‌گویند نظر به آمار در سال ۲۰۲۰، ۲.۴ تن، مواد مخدر در تاجیکستان کشف شد، در سال ۲۰۲۱ همانطور که می دانید طالبان به قدرت رسیدند و در نیمه دوم سال جاری بود که کشف و ضبط مواد مخدر در تاجیکستان افزایش یافت. به ۴.۰۸ تن رسید. در سال ۲۰۲۲ تقریباً ۵ تن کشف و ضبط شد، بنابراین ما به این وعده ها اعتقادی نداریم."
وحیدزاده افزود که بیشتر مواد مخدر کشف شده در این کشور در مناطق هم مرز با افغانستان است. وی همچنین گفت که بر اساس آمار سازمان ملل در مورد مواد مخدر و جرایم، در سال ۲۰۲۲ سطح زیر کشت خشخاش در افغانستان به ۲۳۳ هزار هکتار رسیده است که در مقایسه با سال ۲۰۲۱، ۳۲ درصد افزایش داشته است. رئیس آژانس گفت: بر همین اساس میزان برداشت نیز افزایش یافته است.
در اوایل ماه می، ذبیح الله مجاهد، نماینده رسمی طالبان گزارش داد که مشکل مواد مخدر در کشور در حال حل شدن است و امسال "محصولات خشخاش در کل کشور نزدیک به صفر است." وی همچنین گفت که به "کشورهای دور و نزدیک اطمینان می دهد که افغانستان مرکز مواد مخدر نخواهد بود."
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار