تعلیق پرواز‌های ترکمنستان به مسکو به دلیل حملات پهپادی اوکراین

ترکمنستان از تعلیق پرواز‌های عشق آباد – مسکو به دلیل نگرانی از حملات پهپادی اوکراین خبر داد.

اوکراین گرچه در ابتدای جنگ تمرکز خود را بر دفاع از سرزمین‌های خود قرار داده بود، اما طی ماه‌های اخیر حملات پهپادی نیرو‌های این کشور به عمق خاک روسیه به ویژه مسکو، پایتخت این کشور افزایش یافته است. گرچه پدافند هوایی روسیه تاکنون موفق شده است بسیاری از این حملات را خنثی کند، اما این موضوع تبعاتی برای این کشور در پی داشته است. 

به گزارش الجزیره، بزرگترین خطوط پرواز ترکمنستان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد به دلیل نگرانی‌های امنیتی در پی حملات پهپادی به مسکو، پرواز‌های خود به پایتخت روسیه را به حالت تعلیق درمی‌آورد. 

در بیانیه منتشر شده از سوی این ایرلاین آمده است: به دلیل شرایط پیش آمده در حریم هوایی مسکو و به دلیل برآورد‌های انجام شده درباره خطری که این موضوع برای امنیت پرواز‌ها دارد، تمامی پرواز‌های خطوط ترکمنستان ایرلاین از عشق آباد به مسکو و برعکس به حال تعلیق درمی آید. 

با این حال، این ایرلاین می‌گوید پرواز‌ها به کازان که در ۷۰۰ کیلومتری شرق مسکو قرار دارد همچنان برقرار خواهد بود. 

این تصمیم پس از آن انجام می‌شود که طی روز‌های اخیر روسیه از ساقط کردن چند پهپاد مهاجم بر فراز مسکو و اطراف آن خبر داده بود. روز سه شنبه نیز یک ساختمان بلند در منطقه تجاری مسکو که محل اقامت ۳ وزیر روسی بود با یک پهپاد هدف قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
روسیه منزوی شده
آخرین اخبار