کاهش ۱۷ میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت تجاری آمریکا

سازمان انرژی آمریکا از کاهش ذخایر نفت تجاری این کشور خبر داد.

جنگ اعراب و رژیم صهیونیستی که با تحریم نفتی کشور‌های عربی علیه حامیان تل آویو همراه بود باعث شد آمریکا اقدام به ایجاد ذخایر استراتژیک نفت در کشور به منظور حفظ امنیت ملی در هنگام وقوع بحران‌های انرژی در جهان کند. با این حال، این ذخایر به طور متناوب شاهد کاهش و افزایش است که همین موضوع بر بهای جهانی طلای سیاه تاثیر می‌گذارد. 

به گزارش تله تریدر، سازمان انرژی آمریکا امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ذخایر نفت تجاری در کشور بدون احتساب ذخایر استراتژیک نفت، در هفته منتهی به ۲۸ ژوئیه با ۱۷ میلیون بشکه کاهش به ۴۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه رسید. 

بدین ترتیب ذخایر نفت آمریکا به پایین‌ترین سطح خود از ماه ژانویه سال جاری رسیده است. همچنین داده‌های آماری درباره پالایشگاه‌های آمریکا نشان می‌دهد این پالایشگاه‌ها طی همین بازه زمانی روزانه ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام تصفیه کرده اند که ۴۰ هزار بشکه در روز بیشتر از بازه زمانی یک هفته قبل‌تر از آن بوده است. 

همچنین با فرا رسیدن تابستان و فصل مسافرت در آمریکا پالایشگاه‌های این کشور با بیش از ۹۲ درصد ظرفیت خود فعالیت داشته اند که طی این مدت روزانه ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه بنزین تولید کرده اند. 

میانگین واردات نفت خام آمریکا طی این بازه زمانی ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز بود که شاهد افزایش ۳۰۱ هزار بشکه‌ای در روز بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار