فعالیت هزار متخصص پزشک طب ایرانی در پیاده‌روی اربعین

رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران گفت: از پتانسیل طب ایرانی در سفر اربعین استفاده می‌شود.

روشنک مکبری نژاد، رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران گفت: خدمتگزاری و حضور در میان خیل عظیم زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در بزرگترین گردهمایی و پیمایش معنوی جهان افتخاری است که خوشبختانه به برکت خون شهدا و جانبازی دلاور این مرز و بوم، نصیب شیعیان اباعبدالله شده است.

وی افزود: استفاده از پتانسیل طب ایرانی در ارتقای و بهبود کیفیت خدمات حوزه سلامت و پرداختن به ابعاد مختلف آن به طور مستمر مدنظر متولیان امر قرار گرفته است.

رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران با بیان اینکه کنگره سلامت اربعین رویداد ارزشمند و فضای مناسبی جهت تبادل علمی بین متخصصین حوزه‌های مختلف پیشگیری، سلامت و درمان است، اظهار کرد: پیاده روی اربعین با توجه به سبک زندگی ماشینی امروز، بالقوه برنامه‌ای سخت و سنگین بوده که شرایط آب و هوای منطقه در فصل تابستان نیز بر مشکلات آن اضافه می‌کند.

وی ادامه داد: با عنایت به ظرفیت‌های طب ایرانی خصوصا در حوزه پیشگیری و سلامت میتوان از ظرفیت این مکتب طبی در راستای کاهش مشکلات سفر استفاده کرد.

 رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران در پایان گفت: انجمن علمی طب سنتی ایران با حدود هزار نفر متخصص پزشک و داروساز ضمن شرکت فعال در این برنامه ملی مذهبی ضمن عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت سیدالشهداء، در خدمت همه شیعیان آن حضرت از اقصی نقاط دنیا می‌باشد و در سه حوزه از جمله آموزش‌های آمادگی قبل از پیاده روی اربعین، خدمات درمانی در مواکب و مراکز پزشکی و همچنین بازتوانی مشکلات جسمی ارائه خدمت میکند.

وی در پایان ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این کنگره، ابراز امیدواری کرد: با ارتقای سلامت زائران اباعبدالله (ع) در نیل به مقاصد روحانی و معنوی این حرکت عبادی بیش از پیش موثر باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار