عسکری در تشریح دیدار با مسئولان پارلمانی کشور عراق مطرح کرد

از تسهیل مسیر صادرات محصولات کشاورزی تا کشت فراسرزمینی

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در دیدار با معاون پارلمان و رئیس کمیسیون کشاورزی کشور عراق بر تسهیل روند صادرات محصولات کشاورزی و کشت فراسرزمینی تاکید کرد.

محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح سفر خود به کشور عراق، گفت: در این سفر با مقامات حشد الشعبی، رییس کمیسیون کشاورزی مجلس عراق، معاون پارلمان عراق و فعالان بخش خصوصی این کشور در حوزه کشاورزی نشست‌هایی را برگزار کردیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه یکی از مسائل مطرح شده با مسئولان کشور عراق در زمینه تسهیل مسیر صادرات محصولات کشاورزی ایران به این کشور بود، عنوان کرد: باید با اجرای برنامه ریزی منسجم و هدفمند با توجه به اهمیت بازار عراق صادرات محصولات کشاورزی ایرانی به این بازار متوقف نشود و صادرکنندگان بتوانند به صورت مداوم روند کاری خود را ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مباحث مطرح شده در دیدار با مسئولان کشور عراق اعزام فارغ التحصیلان رشته کشاورزی به این کشور بود، ادامه داد: در حال حاضر ۲۵۰ هزار فارغ التحصیل رشته کشاورزی در کشور وجود دارد که اعزام آن‌ها به کشور‌های مختلف می‌تواند تجربیات خوبی را برای آن‌ها به همراه داشته باشد و در ادامه نیز می‌توان از این تجربیات برای توسعه بخش کشاورزی استفاده کرد.

عسکری با بیان اینکه از مباحث مطرح شده دیگر در جریان حضور در کشور عراق و دیدار با مسئولان پارلمانی این کشور مباحث پیرامون صنایع تبدیلی، تکمیلی و کشت فراسرزمینی بود، گفت: با توجه به ظرفیت مناسب کشور عراق برای اجرای کشت فرا سرزمینی باید هرچه بیشتر از این ظرفیت بهره‌برداری مناسب را داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار