دمای هوای خراسان رضوی کاهش می‌یابد

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: با توجه به بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی دمای هوا در روز‌های شنبه و یکشنبه آینده به ویژه در نقاط شمالی و مرکزی استان با کاهش نسبی مواجه می‌شود.

زهرا آهنگرزاده کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از بعداز ظهر روز شنبه به تدریج از مناطق شمالی و غربی استان، شاهد افزایش ابرناکی خواهیم بود به‌گونه‌ای که پیش‌بینی می‌شود از اواخر فرداشب شاهد رگبار و رعد وبرق پراکنده در برخی از مناطق شمال غربی استان باشیم.

او افزود: روز یکشنبه هم مقدار و گستره بارش‌ها به ویژه در نیمه شمالی خراسان رضوی افزایش پیدا می‌کند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: هم اکنون نیز در مناطق میانی و جنوبی استان از جمله تربت حیدریه و خواف شاهد وزش باد هستیم.

آهنگرزاده بیان کرد: انتظار می‌رود تا اواسط هفته آینده در ساعاتی، بر سرعت و شدت وزش باد در سطح استان افزوده شود به طوری که در نواحی بادخیز و مستعد استان از جمله نواحی جنوبی و شرقی به خصوص جنوب شرق استان با وزش باد شدید همراه با گرد خاک، کاهش میدان دید و کیفیت هوا رو به رو باشیم.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: احتمال این که در مناطق جنوب شرق خراسان رضوی شاهد توفان گرد و خاک باشیم دور از ذهن نیست.

آهنگرزاده اظهار کرد: روز گذشته گرمای ۴۰ درجه و بیشتر در ایستگاه‌های سبزوار، فرودگاه سبزوار، بردسکن و درگز به ثبت رسید و طی شبانه روز گذشته فریمان با کمینه دمای هوای ۱۵ درجه و سرخس با بیشینه دمای هوای ۴۳ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهر‌های خراسان رضوی بوده اند و در این مدت بیشترین سرعت وزش باد از تایباد با ۶۱ کیلومتر در ساعت ثبت و گزارش شد.

او با اشاره به این که دمای هوای شهر مشهد در ۲۴ ساعت گذشته بین ۲۴تا ۳۷ درجه سلسیوس در نوسان بوده است، افزود: پیش بینی می‌شود دمای هوای امروز در گرمترین ساعت همچون روز گذشته ۳۷ درجه بالای صفر باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار