شناسایی و احصای ۱۱۷ اولویت و چالش کشاورزی در فارس

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس از شناسایی و احصای ۱۱۷ اولویت و چالش پیش‌روی بخش کشاورزی استان خبر داد و گفت: این اولویت‌ها و چالش‌ها بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده برای همکاری در رفع آن در اختیار دانشگاه شیراز قرار داده شده است.

مجتبی دهقان پور گفت: بر اساس اعلام استاندار ۵۰ میلیارد ریال به همین منظور تخصیص داده شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در برآورده کردن اولویت‌ها و رفع چالش‌ها از ظرفیت همه محققان و مراکز علمی بهره خواهیم برد، گفت: براساس تفاهم‌نامه دیگری که با سازمان انرژی اتمی کشور منعقد شده بنا داریم در زمینه شناسایی آفت خطرناک سوسک سرخرطومی حنایی خرما که نخلستان‌های فارس را تهدید می‌کند از فناوری‌ها و دستگاه‌های حوزه اتمی استفاده کنیم.

او با اشاره به اینکه این اقدامات با هدف مشارکت دادن و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان انجام می‌شود، افزود: در این حوزه اقدامات سازنده دیگری مانند حمایت از شرکت دانش‌بنیان روزبهان میراب پارس برای اتوماسیون‌سازی سامانه‌های نوین آبیاری در سطحی بیش از ۱۰۰ هکتار و افزایش ۲۰ درصدی آبیاری صورت گرفته‌است.

اعطای ۸۰ درصد مبلغ خرید در قالب تسهیلات

او به اعطای ۸۰ درصد مبلغ خرید در قالب تسهیلات به متقاضیان خرید پهپاد از شرکت دانش بنیان اسپاد سپهر پارسه و صدور موافقت اولیه بسته بندی انواع دم نوش گیاهی و میوه ای، انواع میوه صیفی جات و سبزیجات خشک، انواع میوه و سبزیجات منجمد، انواع میوه خشک فرآوری شده با تکنولوژی IQF با ظرفیت کل ۲هزار و ۸۰۰ تُن و جذب ماده خام ۱۳ هزار و ۳۲ تُن برای شرکت دانش‌بنیان پارس ویرا برای حمایت از این شرکت‌ها هم اشاره کرد.

دهقان پور از مشارکت سازمان جهاد کشاورزی فارس در ایجاد موتور هوشمند مبتنی بر AI در ترسیم خودکار مرز اراضی کشاورزی توسط شرکت دانش بنیان پاد نگرش هوشمند آریا برای استفاده در نقشه‌های کاداستر اراضی کشاورزی و بانک جامع اطلاعات کشاورزی خبر داد و افزود: تاکنون ۵۳درصد واحد‌های تولید بخش کشاورزی استان فارس مکان محور شده اند و ۷۰درصد اطلاعات مکانی ثبت شده در بانک جامع اطلاعاتی کشوری مختص این استان است.

به گفته این مقام مسئول تاکنون حمایت‌هایی برای ایجاد سایت الگویی و مزرعه تحقیقاتی اصلاح بذر کلم پیچ و بذر هیبرید گوجه فرنگی در شهرستان کوار انجام شده است.

او حمایت از محصولات شرکت آدرین رشد دایان با معرفی مکمل‌های خوراک دام و طیور به بهره برداران، اخذ مجوز احداث آزمایشگاه آب و خاک پیشرفته برای شرکت دانش بنیان بیطاران، همکاری در ثبت شرکت دانش بنیان پاد نگرش هوشمند آریا در پارک علم و فناوری فارس و مشارکت در برگزاری رویداد تانا ویژه توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها را نیز به عنوان دیگر حمایت‌های انجام شده برشمرد.

حمایت از تجاری‌سازی تولید

او به حمایت از تجاری‌سازی تولید معجون مربای فراسودمند حاوی میوه جات، مغز‌ها و پروبیوتیک اینولین تولید شده با عصاره خرما و فاقد شکر، معرفی محصولات شرکت‌های دانش بنیان به بهره برداران بخش کشاورزی از طریق برگزاری بازدید، نمایشگاه و مجلات علمی-ترویجی و هوشمندسازی و مانیتورینگ ۱۱ سالن پرورش مرغ گوشتی هم به عنوان برخی دیگر از حمایت‌های انجام شده از شرکت‌های دانش بنیان پرداخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۷:۰۲ ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
فردا بری جهادکشاورزی حتی یک نفرنمیتونی پیدا کنی تو جهاد کشاورزی که از این اخباراطلاعی داشته باشن هنوز ما نفهمیدیم جهاد کشاورزی تو ایران برا چه کاریه
Iran (Islamic Republic of)
عزیز
۲۲:۵۷ ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
شما هنوز پول گندم کشاورز پرداخت نکردین چطور میگین تحصیلات به کشاورز بدین بیاین کربلال ببینین کشاورز چطوری داره زندگی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
آدم
۱۸:۱۱ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
والا بخدا از فردا در جهاد کشاورزی را ببندی هیچ اتفاق بدی و خوبی برای کشاورز و غیره... نمی افته
جمع کنید این هزینه الکی رو
حداقل از کشورهای دیگه تقلید کنید?
آخرین اخبار