خطیب جمعه قم:

«لایحه عفاف و حجاب» ابهامات و اشکالات زیادی دارد

امام جمعه قم گفت: لایحه «عفاف و حجاب» که تقدیم مجلس شده است، ابهام و اشکالات زیادی دارد و مسئولان باید با مشورت صاحب نظران با قاطعیت با این ناهنجاری‌ها برخورد کنند.

آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته قم با اشاره به اینکه لایحه «عفاف و حجاب» که تقدیم مجلس شده، ابهام و اشکالات زیادی دارد گفت: مسئولان باید با مشورت صاحب نظران با قاطعیت با این ناهنجاری‌ها برخورد کنند. 

وی افزود: دشمنان نظام از ابتدای انقلاب تاکنون دست به هر فتنه و دشمنی زدند، اما به فضل الهی در همه آن‌ها نه تنها نظام دچار شکست و ضعف نشد بلکه به لطف خدا و رهبری امام راحل تمامی فتنه‌ها و تبدیل به فرصت شد.

خطیب نماز جمعه قم با بیان اینکه دشمن با فتنه اخیر به دنبال کشف حجاب از بانوان و دختران ایران اسلامی است، گفت: استفاده از این حربه سابقه طولانی دارد و در دوران معاصر رضا شاه سعی در کشف حجاب داشت که با هوشمندی مردم متدین ایران با شکست مواجه شد.

وی افزود: در حال حاضر هم باید با تدبیر و هوشمندانه به این جنگ پاسخی قاطع داد تا بار دیگر طعم شکست را به کام اسلام ستیزان بچشانیم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با تقدیر از حضور پرشور مردم با بصیرت ایران اسلامی در عزاداری‌ها محرم گفت: علل و عوامل حضور پرشور مردم ما در عزاداری امسال بسیار زیاد است که مهمترین آن‌ها ریشه در قرآن و دین و بزرگ شمردن شعائر الهی دارد که نشان از تقوای مردم دارد.

وی در ادامه گفت: مردم با حضور پررنگ خود در مراسم‌های عزاداری محرم شکست سختی را به دشمنان تحمیل کردند که با وجود هزینه‌های سنگین و نیرو‌های زیاد نتوانستند ذره‌ای از شور و شعور دینی مردم ایران را کم کنند.

آیت الله سعیدی با اشاره به هوشمندی و بصیرت مبلغان، ذاکران و خدمات خادمان حسینیه‌ها و مساجد افزود: رسانه ملی هم با برنامه‌های خوب و بصیرتی و انعکاس عزاداری‌ها جلوه خوبی از شور حسینی مردم به نمایش گذاشت.

وی گفت: امیدواریم با حمایت‌ها و رهنمود‌های رهبری شاهد تعمیق و رشد فراوان نسبت به بصیرت حسینی و زینبی تا پایان ماه صفر و در کل سال باشیم.

امام جمعه قم در پایان خاطرنشان کرد: ما باید غدیری و عاشورایی بمانیم تا دنیا به سمت اصلاح حرکت کند و زمینه ساز ظهور امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف باشیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار