هشدار مدیریت بحران فارس نسبت به جاری شدن سیل

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی فصلی به این استان، در مناطق جنوب و جنوب شرق شاهد بارش‌های رگباری باران و رعد و برق خواهیم بود.

فرهاد سعدی گفت: فعالیت این سامانه که از ساعت‌های بعد از ظهر و اوایل شب روز جمعه ۱۳ مردادماه جاری وارد استان شده، اواخر روز یکشنبه پانزدهم پایان می‌یابد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: این سامانه به ویژه شهرستان‌های لار، اوز، گراش و داراب را بیشتر تحت تاثیر قرار خواهد داد.

او گفت: به منظور ایجاد آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی، به فرمانداران شهرستان‌های مذکور و همچنین دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، شهرداری شیراز و شهرداری‌های شهر‌های تابعه آماده باش داده شده است.

سعدی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود که با توجه به احتمال جاری شدن سیل در مسیل‌ها و همچنین وقوع صاعقه، از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها، حضور در ارتفاعات و پارک خودرو در کنار درختان خودداری کنند.

سازمان هواشناسی، امروز برای جنوب و شرق فارس با پیش بینی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت هشدار زرد صادر شده است. سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، آبگرفتگی معابر، اختلال در سفر‌های بین شهری، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در پرواز‌ها از مخاطرات این پدیده جوی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
کارخداونددخالت نداردحکمت وبرکت ازکارخودش خدایامن سپاسگذارم ازبرکت خداوندشکرازبارش چه باوقت یابی وقت پس حکمت است حرف نیست بجزشکر
آخرین اخبار