ناسا از ماه نقشه برداری سه بعدی می‌کند

ناسا قصد دارد سال آینده با استفاده از سه ربات کوچک به صورت سه بعدی از سطح ماه نقشه برداری کند.

آژانس فضای "ناسا" قصد دارد سال آینده ۳ ربات کوچک را به کره ماه ارسال و از آن‌ها برای استقرار دوربین‌ها و رادار‌های خود برای ایجاد یک نقشه سه بعدی از سطح ماه استفاده کند.
 
این آژانس فضایی به دنبال استفاده از این ربات هاست تا دریابد که چگونه مأموریت‌های رباتیک متعدد می‌توانند علوم جدید را فعال کنند یا به فضانوردان در مأموریت‌های خود به ماه کمک کنند.
 
پس از این، مریخ نورد‌ها درصدد یافتن نقاط تابش شدید خورشید برخواهند آمد تا پانل‌های خورشیدی خود را باز کرده و شارژ شوند. پس از تکمیل این فرآیند، ربات‌ها یک روز کامل قمری، یعنی حدود ۱۴ روز زمینی را سپری کرده و آزمایش‌هایی را انجام خواهند داد.
 
این مریخ نورد‌ها که بخشی از پروژه CADRE (اکتشاف رباتیک توزیع شده مشارکتی) ناسا هستند، دستورالعمل‌هایی را از طریق یک ایستگاه پایه در فرودگر ۱۳ فوتی (۴ متری) دریافت کرده و از این دستور العمل‌ها در ماه استفاده خواهند کرد.
 
"سب‌ها کوماندوز"، مدیر پروژه CADRE در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در جنوب کالیفرنیا، می‌گوید: "مأموریت ما این است که به طور مستقل نشان دهیم که شبکه‌ای از ربات‌های متحرک می‌توانند برای انجام یک کار بدون دخالت انسان همکاری کنند که این دستاورد می‌تواند نحوه کاوش ما را در آینده تغییر دهد".
 
این ماموریت بخشی از هدف گسترده‌تر ناسا برای بازگرداندن انسان به ماه تا سال ۲۰۲۵ است. فضانوران ایالات متحده برای اولین بار در سال ۱۹۶۹ روی ماه فرود آمدند، اما از سال ۱۹۷۲ در آنجا حضور نداشته اند.

منبع: الیوم السابع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار