نخستین دوره مدرسه تابستانی طلاب کشور در مشهد آغاز به کار کرد

نخستین دوره مدرسه تابستانی دارالعلم با پیام آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید و با حضور ۳۵۰ نفر از طلاب و استادان نخبه حوزه‌های علمیه کشور در مدرسه میرزا جعفر حرم مطهر رضوی آغاز به کار کرد.

آیت الله جعفر سبحانی روز شنبه در پیام تصویری خود خطاب به طلاب و استادان شرکت کننده در این مدرسه گفت: طبق روایات، فرصتها برای انسان مثل ابر بهار می‌گذرد و باید از این فرصت جوانی و تعطیلات تابستانی به بهترین نحو برای تعمیق علوم اسلامی استفاده کرد.

وی ادامه داد: با توجه به این که کلاسها در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار می‌شود از آن حضرت برای فهم دروس استمداد بطلبید و استادان موضوعاتی که مورد نیاز جامعه است را مطرح کنند به گونه‌ای که طلاب نسبت به جواب این مسائل آماده شوند.

این مرجع تقلید گفت: به دلیل کوتاه بودن دوره آموزشی، مطالب استادان به صورت فشرده و موجز بیان شود.

مدیرحوزه علمیه خراسان هم گفت: همه اتفاق نظر دارند که زمان را باید مدیریت کرد و تعطیلات تابستانی از جمله فرصتهایی است که باید به درستی از آنها در راه تعمیق و ترویج علوم بهره برداری کنیم.

حجت الاسلام علی خیاط افزود: مدیریت زمان و منابع، درس برجسته‌ای است که از سیره اهل بیت عصمت و طهارت می‌توان گرفت.

وی ادامه داد: بسیاری از کارهای بزرگی که علمای سلف انجام دادند از جمله کتاب چند جلدی"تفسیر نمونه" از جمله کارهایی است که با استفاده از فرصت تعطیلات تهیه شد. همچنین بخش عمده "جواهر الکلام" در تعطیلات نوشته شده است.

مدیرحوزه علمیه خراسان گفت: حرم مطهر رضوی از قدیم محل برگزاری کرسی‌های درس بوده است و ابن بطوطه نیز در سفرنامه خود نقل می‌کند که بالاسر بقعه مبارکه حضرت مدرسه ای بنا شده است.

نخستین دوره مدرسه تابستانی طلاب تا ۲۶ مرداد ادامه دارد. کلام و عقاید، فقه و اصول و تفسیر و ادبیات سه محور اصلی کلاسهای این مدرسه است. مدرسه تابستانه، با پیشنهاد آستان قدس رضوی و همکاری حوزه علمیه خراسان تشکیل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.