تاکید لبنان بر احترام به اصل مداخله نکردن در امور داخلی کشورها

دفتر نخست وزیر لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بر عمق روابط خلل ناپذیر بین لبنان و کویت و عدم مداخله در امور داخلی کشورها تاکید می‌کنیم.

دفتر نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بر عمق روابط خلل ناپذیر بین لبنان و کویت و استحکام آن تأکید می‌کنیم.

به گزارش الجزیره، دفتر نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان در واکنش به ابراز نارضایتی کویت از اظهارات اخیر وزیر اقتصاد لبنان درباره درخواست از کویت برای بازسازی سیلو‌های گندم تخریب شده بر اثر انفجار بندر بیروت، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بر عمق روابط خلل ناپذیر بین لبنان و کویت و استحکام آن تأکید می‌کنیم. ما به اصل دخالت نکردن در امور داخلی کشور‌ها از جمله کویت احترام می‌گذاریم و درک می‌کنیم که ساز و کار تصمیم گیری‌ها در این کشور بر اساس ضوابط قانونی است. کویت در طول چندین دهه از دراز کردن دست یاری به سوی برادران خود در لبنان تردیدی نداشته است.

"امین سلام" وزیر اقتصاد لبنان پیشتر در مصاحبه با رسانه‌ها از امیر کویت خواسته بود سیلو‌های گندم بیروت را که در جریان انفجار این بندر تخریب شد، بازسازی کند. او همچنین گفته بود: پول در صندوق توسعه کویت موجود است و با یک امضا می‌توان تصمیم به بازسازی سیلو‌های لبنان گرفت.

از سوی دیگر، کویت در واکنش به اظهارات وزیر اقتصاد لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این اظهارات با ابتدایی‌ترین آداب دیپلماتیک تناقض دارد و نشانه فهم ناقص از روند تصمیم گیری در کویت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار