تزریق بیش از ۱۲۸ میلیون دُز واکسن طیور در قزوین

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: بیش از ۱۲۸ میلیون دُز واکسن طیور مرغداری‌های صنعتی و سنتی در استان طی سال جاری علیه بیماری‌های پرندگان تزریق شد.

مهدی جلوخانی  مدیرکل دامپزشکی استان گفت: امسال ۱۲۸ میلیون دُز واکسن در مرغداری‌های صنعتی و ۲۴۵ هزار دُز نیز در مرغداری‌های سنتی (روستایی) تزریق شد.

وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون‌های دوره‌ای دام و طیور در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها و حفظ امنیت غذایی جامعه، اظهار کرد: دامپزشکان استان قزوین به منظور پیشگیری از بروز بیماری در مرغداری‌ها ۱۳ هزار مورد نمونه برداری جهت آزمایش از این مکان‌ها داشتند.

این مسوول با بیان اینکه هزار و ۴۳۰ مورد مراقبت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مزارع پرورش مرغ صنعتی قزوین به ثبت رسیده است، اظهار کرد: در همین رابطه چهار میلیون دُز واکسن علیه این بیماری بین طیور موجود در مرغداری‌های استان تزریق شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین افزود: با پایش‌های بهداشتی انجام شده خوشبختانه هیچ موردی از ابتلای طیور به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که در سالیان گذشته خسارات هنگفتی را به صنعت مرغداری و امنیت غذایی جامعه وارد کرد، مشاهده نشده است.

 بیش از ۲ میلیون دام در استان قزوین واکسینه شدند

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین در ادامه گفت: ۲ میلیون و ۲۹۶ هزار راس انواع دام سبک و سنگین طی سال جاری علیه بیماری‌ها در استان واکسینه شدند.

وی اظهار کرد: از این میزان ۲ میلیون و ۱۶۲ هزار راس مربوط به دام‌های سنگین (گاو و گوساله) و ۱۳۴ هزار راس نیز به دام‌های سبک شامل گوسفند و بز اختصاص داشته است.

این مسوول با بیان اینکه واکسن آبله، بروسلوز و طاعون نشخوارکنندگان کوچک از جمله واکسن‌های تزریقی به دام‌ها بوده است، اظهار کرد: واکسیناسیون دام‌های یاد شده از سوی دامپزشکان اداره کل دامپزشکی استان قزوین و به شکل رایگان انجام شد.

وی اظهار کرد: در این مدت همچنین سه هزار و ۷۳۴ قلاده سگ علیه بیماری هاری به طور رایگان واکسینه شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین یادآور شد: در این مدت همچنین ۳۸۰ هزار راس دام سبک و ۱۸۹ هزار راس دام سنگین در استان قزوین به طور بهادار از سوی بخش خصوصی واکسینه شدند.

 
  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار