رشد ۱۵ درصدی اظهارنامه‌های مالیاتی در استان قزوین

 مدیرکل امور مالیاتی قزوین گفت: امسال دریافت اظهارنامه‌های مالیاتی از اشخاص حقیقی ۱۵ درصد در این استان رشد داشته است.

عزیزاله عباسپور مدیرکل امور مالیاتی قزوین گفت: امسال و در مدت مهلت مقرر قانونی برای ارایه اظهارنامه صاحبان مشاغل، در مجموع بیش از ۷۸ هزار فقره اظهارنامه و فرم تبصره ماده ۱۰۰ از سوی اشخاص حقیقی دریافت شد.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد مودیان نسبت به ارایه فرم تبصره ۱۰۰ و پذیرش توافق مالیاتی اقدام کردند، تصریح کرد: طی سال جاری و در مهلت تعیین شده برای ارایه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل، ۵۸ هزار و ۷۱۰ مورد فرم تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم و ۱۹ هزار و ۳۴۰ فقره نیز اظهارنامه در استان قزوین دریافت شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین رشد چمشگیر دریافت اظهارنامه‌های مالیاتی را نشانه ارتقای تمکین مالیات دانست و یادآور شد: در دریافت اظهارنامه اشخاص حقیقی بیش از ۱۰ هزار اظهارنامه جدید دریافت شد که به طور طبیعی اشراف اطلاعاتی سازمان به داده‌ها و اطلاعات مربوط به مبادلات اقتصادی که بیش از هر چیز حاصل ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان بود، در شکل گیری این وضعیت ایده آل بسیار موثر واقع شد.

عباسپور در رابطه با اظهارنامه اشخاص حقوقی نیز تاکید کرد: در سال جاری پنج هزار و ۳۵۳ اظهارنامه توسط اشخاص حقوقی به این اداره کل ارسال شد و همچنین میزان مالیات ابرازی شرکت‌ها هم نسبت به سال گذشته با رشد ۳۶ درصدی روبرو شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.