خدمات رسانی گروه‌های جهادی کازرون در نقاط محروم

۶ گروه جهادی به اهالی بخش‌های بالاده، کنارتخته و مرکزی کازرون خدمت رسانی کردند.

هادی صحرابان مسئول بسیج دانشجوی دانشگاه‌های شهرستان کازرون اظهار کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهرستان کازرون با راه اندازی قرارگاه جهادی شهید کرامت الله ابراهیم پور در تابستان امسال ۴ مرحله اردوی جهادی در مناطق مختلف شهرستان کازرون اجرا کرد.

او ادامه داد: ۴ گروه جهادی دانشگاهی در عرصه‌های متنوع و ۲ گروه جهادی تخصصی در عرصه پزشکی و دامپزشکی در روستا‌های بخش‌های بالاده، کنارتخته و مرکزی با شعار «دانشجو، امید، خدمت» به ارائه خدمت به اهالی این مناطق کردند.

مسئول قرارگاه عهد خدمت در شهرستان کازرون با اشاره به خدمات صورت گرفته در اردو‌های جهادی اجرا شده، افزود: خدمات پزشکی از جمله معاینه، دارو، تست قندخون رایگان و مشاوره‌های مامایی و سلامت مادر و کودک توسط گروه جهادی شهید مصطفی دیانتی نسب، واکسیناسیون و معاینه دام و طیور توسط گروه جهادی شهید نعمت الله ابوالحسنی، اجرای برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و طرح‌های عمرانی توسط گروه‌های جهادی شهیدان پیرویان، مرحمتی، قنبر زارع و مرتجز انجام شد.

مسئول بسیج دانشجویی کازرون با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی نقش حلقه‌های میانی را در سطح کشور به عهده دارند، اضافه کرد: گروه‌های جهادی علاوه بر اینکه برخی خدمات را در عرصه‌های مختلف به مردم مناطق محروم ارائه می‌دهند نقش حلقه‌های میانی را جهت حل مسائل این مناطق برعهده دارند.

 او بیان کرد: یکی از رسالت‌های بسیج دانشجویی در اردو‌های جهادی باید ترویج گفتمان و الگوی حکمرانی مردمی باشد تا مردم به این فهم مشترک برسند که برای حل و رفع بسیاری از مسائل و مشکلات شان به انتظار اقدامات دولتمران یا اعتبارات دولتی و بروکراسی‌های اداری ننشینند و خود دست بکار شوند، چنانچه الگو‌های موفقی از این دست در بسیاری از مناطق محروم انجام شده است که در کمترین بازه زمانی و با کمترین هزینه برخی طرح‌ها را در مناطق خودشان اجرا کرده اند.

 مسئول قرارگاه عهد خدمت کازرون گفت: در دولت فعلی ابلاغیات خوبی در خصوص حمایت از گروه‌های جهادی صادر شده که باعث ایجاد انگیزه و گسترش اردو‌های جهادی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار