خبرنگاران باید مصونیت قضایی داشته باشند

رئیس کانون وکلای دادگستری استان همدان گفت: خبرنگاران باید مصونیت قضایی و سیاسی داشته باشند و البته ورود و فعالیت درعرصه خبر و رسانه هم باید سخت و دشوار شود.

مهدی غلامی جلال گفت: نباید هر فردی به راحتی بتواند وارد حرفه خبرنگاری شود در مقابل فرد دارای کارت خبرنگاری باید مصونیت داشته باشد.

او گفت: خبرنگار فاقد مصونیت قضایی نمی‌تواند دغدغه مردم را به گوش مسئولان و صاحب نظران برساند و در این صورت خبرنگار هراس دارد مطلب او به عنوان تشویش اذهان عمومی تلقی شود.

عضو هیات منصفه مطبوعات همدان در محاکم قضایی گفت: بسیاری از رسانه‌ها به علت هراس و نبود مصونیت به برخی مسایل و چالش‌ها و مشکلات مردم ورود نمی‌کنند.

غلامی جلال با تاکید بر ضرورت مصونیت سیاسی و قضایی خبرنگار تاکید کرد و گفت: فعالان در این حرفه باید در صنف خودشان سلب صلاحیت شوند در این صورت شاهد مدینه فاضله می‌شویم.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان همدان گفت: هر مجموعه‌ای برای بهبود شرایط خود و خدمت رسانی به مردم باید با مطبوعات تعامل داشته باشد و در این راستا پاسداشت روز خبرنگار حداقل کار نهاد‌ها در قبال تلاش و زحمات خبرنگاران است

غلامی جلال گفت: خبرنگاران مطالبه گر در زمینه ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، حقوقی و شهروندی ضمن مطالبه گری از ارکان قدرت و تصمیم گیر، تصمیمات را به سمت شایسته سالاری در جامعه و حاکمیت قانون سوق می‌دهند

او گفت: نتیجه شایسته سالاری در جامعه و حاکمیت قانون، کرامت انسانی و حفظ حقوق عامه مردم خواهد شد. غلامی جلال گفت: بنابراین آحاد جامعه مکلف هستند نسبت به خبرنگاران که در حفظ حقوق عامه نقش دارند همچون معلم ارزش معنوی قائل شوند.

عضو هیات منصفه مطبوعات همدان گفت: کار خبرنگار جهادی که با در نظر گرفتن حق الناس، بدون ترس و واهمه برای حفظ کرامت انسانی از مسئولان مطالبه گری می‌کند بدون توجه به سمت و سوی سیاسی رسانه، بسیار ارزشمند است.

غلامی جلال گفت: یکی از ایرادت جهان سوم نبود امنیت شغلی برای خبرنگاران است بنابراین باید کانون‌های وکلا با پشتیبانی از خبرنگاران، حمایت‌های حقوقی و معاضدتی لازم را داشته باشند.

او با بیان اینکه خبرنگاران فعال در جهان سوم و بسیاری کشور‌های در حال توسعه امنیت هنوز امنیت لازم را برای کار خبری و اطلاع رسانی ندارند، گفت: باید اصل بر برائت خبرنگار سرلوحه کار مسئولان و تصمیم گیران در این کشور‌ها باشد تا بتوان در سایه فعالیت و روشنگری این قشر زمینه پیشرفت این کشور‌ها نیز فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.