درصد با سوادی استان قزوین بالاتر از میانگین کشوری است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: قزوین جزو استان‌های باسواد و ۱۰ استان برتر و بالاتر از میانگین کشوری است.

سیاهکالی مرادی مدیر کل آموزش وپرورش استان قزوین و دبیر شورا ضمن تبیین جایگاه استان در سوادآموزی و ارائه آمار و اطلاعات مربوط به جمعیت بی سوادان استان به افق چشم انداز برنامه‌های سوادآموزی اشاره کرد و خواستار مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان در راهیابی به اهداف سوادآموزی و سرانجام بخشی به بی سوادی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: استان قزوین با نرخ با سوادی ۹۹.۴ درصد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال جزو استان‌های باسواد و ۱۰ استان برتر و بالاتر از میانگین کشوری است.

وی تصریح کرد: جذب و پوشش درصد بی سوادان باقیمانده که معادل ۰.۶ درصد است به خاطر پراکندگی زیاد، بی انگیزگی برای آموزش‌های سواد، مسائل معیشتی و خانوادگی و چالش‌های بومی، محلی با مشکلات عدیده‌ای روبروست.

سیاهکالی مرادی ادامه داد: در این میان شورای پشتیبانی سوادآموزی استان به ریاست استاندار مرجع بسیار قوی برای هم افزایی ظرفیت‌ها و مساعی در راستای اهداف سوادآموزی خواهد بود.

وی افزود: اینک به برکت حضور انقلابیون و جهادگران دردولت جمهوری اسلامی ایران و نگاه ارزشمند به فعالیت‌های جهادی بر آن هستیم تا با راه اندازی پویش سوادیاران جهادی و استفاده از ظرفیت‌های جهادی بزرگی که در نهادهایی، چون تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه خواهران، سازمان‌های مردم نهاد زیر مجموعه دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و معاونت جوانان سازمان ورزش و جوانان هستند در امر ترویج خدمات سوادآموزی، پالایش و شناسایی بی سوادان روستاها، محله‌ها به منظور واقعی سازی آمار بی سوادن استان، جذب بی سوادان و پشتیبانی از آموزش‌های سواد و جلوگیری از پدیده نو بی سوادی گام‌های موثری برداریم.

سیاهکالی مرادی خاطر نشان کرد: نقش صدا و سیما به عنوان رسانه ملی به منظور آگاهی بخشی و پخش برنامه‌های آموزشی سواد، انتشار اخبار و خدمات سوادآموزی و فرهنگ سازی در این خصوص بسیار ارزنده و کارساز خواهد بود.

مهرابی رییس اداره سوادآموزی استان به تشریح اقدامات، عملکرد و برنامه چهارساله سرانجام بخشی به سوادآموزی پرداخت.

در پایان از مسئولین موسسه نابینایان و کم بینایان استان که درتهیه و تولید محتوای چاپی کتاب بخوانیم و بنویسیم (۱) (پودمان یک) و کتاب رستگاری (پودمان پنج) از سری کتاب‌های دوره سوادآموزی پودمانی با سواداموزی استان همکاری مستقیم داشتند تقدیر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار