سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم:

ملاک محاسبه حقوق بازنشستگی، میانگین دو سال آخر خدمت است

زنگنه گفت: با تصمیم کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم، ملاک محاسبه حقوق بازنشستگی میانگین دو سال آخر خدمت است.

محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم در توضیح جلسه این کمیسیون گفت: در این جلسه ماده ۲۹ لایحه درباره وضعیت صندوق‌های بازنشستگی و اعمال اصلاحاتی در زمینه صندوق‌ها و همچنین سنجه‌های حوزه بازنشستگی بود. نگاه مجلس جلوگیری از هرگونه اقدامی مبتنی بر اعمال فشاری بر اقشار جامعه است لذا اگر قرار بر انجام اقدام سختی باشد، باید در حوزه شرکت‌های دولتی و مجموعه‌های وابسته به دولت صورت گیرد. با همین نگاه کمیسیون با مواد مربوط به تغییر یا کاهش حقوق مکتسبه بازنشستگان مخالفت کرد.

وی توضیح داد: پیشنهاد دولت برای نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی بر اساس میانگین ۵ سال آخر خدمت بود که کمیسیون این ماده را حذف کرد؛ بر این اساس ملاک محاسبه حقوق بازنشستگی قانون فعلی یعنی میانگین دو سال آخر خدمت است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق درباره تصمیم کمیسیون در خصوص بند مربوط به تغییر سن بازنشستگی، گفت: این بند برای بررسی بیشتر به کمیته مربوطه ارجاع شد.

وی بیان کرد: دولت در بندی سهم خود از پرداخت حق بیمه را کاهش و سهم بیمه شده را افزایش داده بود که کمیسیون این بند را حذف کرد.

زنگنه در توضیح مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: کمیسیون درباره وضعیت مشاغل سخت و زیان آور مصوب کرد که ۵۰ درصد از عنوان شغل‌های گروه «ب» با ماهیت سخت و زیان آور که بیش از حد متوسط است، برای هر سال یک و نیم سال تا حداکثر ده سال ارفاق در نظر گرفته شود، لذا همان قانون فعلی در رابطه با این افراد پابرجا خواهد ماند، اما در مورد ۵۰ درصد از عنوان شغل‌های که کمتر از حد متوسط هستند، کمیسیون مصوب کرد که برای هر سال یک و سه دهم سال و حداکثر هفت سال در نظر گرفته شود.

وی افزود: همچنین کمیسیون مصوب کرد برای کلیه عناوین شغلی گروه‌های الف با صفت محیط سخت و زیان آور برای هر سال یک و دو دهم و حداکثر ۵ سال لحاظ شود. دوران تحصیل و ایام کارآموزی که به صورت تعهد خدمت و یا آموزش بدو خدمت قبل از استخدام و مأموریت آموزشی حین خدمت که منجر به اخذ مدرک تحصیلی رسمی توسط کارمندان دستگاه اجرایی می‌شود، مشمول سنوات بازنشستگی نمی‌شود. همچنین برای موارد قبل از این قانون، در صورتی سنوات بازنشستگی لحاظ می‌شود که کسور بازنشستگی آن به طور کامل توسط بیمه شده یا دستگاهی که باید آن را پرداخت کند، پرداخت شود. ایثارگران مشمول قوانین خاص خودشان هستند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه تاکید کرد: موادی که در کمیسیون در بخش مربوط به بازنشستگان تصویب شده بسیاری از نگرانی‌ها بازنشستگان را برطرف می‌کند. ما به دنبال بهره مندی از جمعیت شاغل و آماده به کار کشور و رعایت حقوق مکتسبه کارمندان، کارگران و بازنشستگان آینده کشور هستیم. اکثر صندوق‌های بازنشستگی وضعیت خوبی ندارند و اگر قصد تصمیم جدی برای صندوق‌ها داریم، باید این تصمیم در حوزه اصلاح ساختاری و اصلاح شیوه‌های تعیین مدیران این صندوق‌ها باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۱۹ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
پیش نیاز این مصوبه اینه که کسورات بیمه کارکنان دولت و مشمولین تامین اجتماعی بر مبنای میانگین ۵ سال اخیر کسر بشه نه همان ماه آخر خیلی زرنگ هستین
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۲۰:۴۰ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
تو را به خدا سن بازنشستگی را افزایش ندهید، در کشوری که کارمندان و کارگران به اجبار کار میکنند پیشرفتی حاصل نمیشود و حاصلی جز خون دل و بیماری ندارد
-
ناشناس
۰۷:۰۵ ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
شرائط کشور ایجاب نمی کند سن بازنشستگی افزایش یابد
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۱:۳۹ ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
از معوقات فرهنگیان خبری نشد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
همسان سازی شامل همکار و هم سنوات کاملا مشابه شد ولی شامل من که یکسال از او بیشتر خدمت کردم و درصد بالاتری از حق بیمه ۱۲ ماهه بود، پرداخت کردم ؛ واما
امروز با یکسال سابقه بیشتر حقوق من کمتر هم رده خودم هست. چرا ؟! ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
بازنشستگی نسل سوخته زمان جنگ رو که به کرونا و تحریمای ترامپ هم خورده بود ۵ ساله با هزار مکافات حساب کردید حالا باز خدا رو شکر دو ساله شد
واقعا تو این مملکت هر کی خورد خورد هر کی هم خورد خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
برای مدیران نباید اینطور باشه فقط برای کارکنان معمولی باید اعمال بشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
باسلام دررابطه با ارتقا رتبه کارکنان بازنشسته لشکری هم مساعدت تا کارکنانی که درحین شاغلی تحصیل ومدرک بالاتر دریافت نموده مساعدت ورسیدگی بعنل آید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
واقعا متاسفم کارهای سخت و زیان آور را دوباره چه نقشه ای کشیدید آیا یک در این شرایط کار کرده آید خدا ازتون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
سلام ، لطفا درمورد دوره های طی شده کارکنان بازنشسته هم که درسازمان های مربوطه کشوری ولشکری طی نموده رسیدگی وپی گیری بعمل تا از امتیاز وارتقا رتبه برخوردار شوند .تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
خوبه پس یواشکی پنج سال به زمان بازنشستگی کارگرانی بدبخت اضافه کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
سلام درمورد صتدوق بازنشستگان نیز ترتیبی اتخاذ تا به سازمان وابستگان وکارکنان وابسته سازمان مربوطه تغییر داده شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
فکری به حال حقوق کارگران بکنید تمام کشور داره با کارگرها میچرخه اونوقت حقوق مرخصی و درمانی از تمام ارگانهای دیگه کمتر هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
خبر‌گزاری جوان‌خواهش مندام این مطلب رو برام شما پیگیر شوید دیگه دستم مثل یک‌مرده از دنیا کوتاه هست با نزدیک به بیست سال در فرمانداری غرب مازندران خدمت کردم. درسال 99 درگیر بیماری سرطان شدم‌که پس از انجام مراحل. درمانی. درسال1401 با تشخیص پزشک و رای کمیسیون پزشکی کارافتاده کلی شدم با سن 46 سال و رای کمیسیون بنده بیشتر66درصد و‌نقض عضو بخاطر جراحی روده شدم وقدر به کارنیستم و‌ یک‌فرزند و‌مستاجر هم هستم حالا با توجه به شرایطم تامین اجتماعی برای من 20روز‌حقوق محاسبه کرد ماهی 7میلیون واقعا خسته شدم. بس پیگیری کردم کسی هم جواب قانعه کننده نمیده جالب استانداری هم سنوات پایان خدمت منو یک سال هست پرداخت نمیکنه ممنون این موضوع را پیگیر شوید ممنونم واقعا موندم با این مبلغ هزینه درمانم بدم. قسط اجاره خونه بدم. خواهشا پیگیر شوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
زورتون فقط به کارگرها که درش ایط سخت کارمیکنن میرسه یعنی چه یک دو دهم یکو سه دهم این اعدادروازکجاکشف میکنین؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
همین الان با محاسبه میانگین ۲ سال آخر خدمت جز افراد خاص ؛ ۸تا ۱۰ میلیون زیر خط فقر هستیم حال ببنید اگه میانگین محاسبه حقوق بازنشستگی بشود ۳ یا ۵ سال آخر چقدر با خط فقر فاصله پیدا میکنیم!! با این منوالی که در پیش است بیمه بازنشستگی اصلا به صرفه نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
این مصوباتی که انجام شده معنی دیگرش همان افزایش سن بازنشستگی میشود.نمایندگان محترم دقت لازم را انجام دهند نگذارند قشرزحمتکش که به سن بازنشستگی رسیده حالابلای جان وضع اقتصادی بد جامعه شود این قانونها باید برای سن پایین درنظر گرفته شود تا آینده وضع صندوقها خوب شود.شعارعدالتخواهی و مردمی بودن دولت با مصوباتش همخوانی ندارد!این از تعیین حقوق که باتورم فاصله دارد واین هم ازدستکاری قانون که حقوق انسان راضایع میکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
باسلام لطفا درمورد پرداختی های حقوق کارکنان شاغل وبازنشسته برابر فاکتورهای مربوطه وشفافیت وعدالت اجتماعی مد نظر ورسیدگی شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
سلام وتشکر از نمایندگان محترم لطفا درزمینه متناسب سازی حقوق بازنشسته لشکری وشاغلین نیز رسیدگی شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
با افزایش سن باز نشستگی دیگه حاضر نیستم برم تو این کارخانه ها کار کنم مگه پشت میز مینشینم و چای جلوم میگذارند و زیر باد کولرم که میخواهند سالهایی که کار کردم را هر سال را یک و دو دهم حساب کنند بخدا با اینکاراشون و حقوقهاشون دارند همه را از کارگری فراری میدند. انوقت خودشان با ان حقوقهاشان بیاند صنعت کشورا بچرخانند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
با تورم فعلی کشور ، میانگین حقوق دو سال ظلم بزرگی در حق بازنشستگان است ، زیرا باعث عقب گرد دریافتی و حداقل بگیری بازنشستگان می شود . باید اصلاح شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
حقوق بازنشستگی برای همه بخصوص کسانی که مستاجر هستن و از اون طرف بیماری دارن و رفت وآمد فرزندان و نوه ها کفاف نمیده به والله ..
اینقدر این بندگان خدا رو خجالت زده زن و بچه نکنید
یک روزی این عزیزان برای پیشرفت این کشور از جان مایع گذاشتن تلاش کردن خدا رو خوش نمی یاد
قانون طوری اصلاح کنید که اگر روزی خودتون بازنشسته شدید توف لعنت نکنید که چرا کاری نکردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
در اروپا یک باز نشسته به اندازه ای حقوق دریافت میکند که به راحتی جند بار در سال سایر کشور ها و قاره عا را سفر میکنند اما در ایران بازنشسته به نان شب محتاج هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
اصلا براچی 2 سال؟؟؟ خب با همون حقوق بازنشستش کنید
حقوق پارسال که بدرد نمیخوره تورم اومده
بازم خوبه میخواستن ۵ سالش کنن
چه ۵ سال چه بگی حقوق زمان شاه
الان ۵ سال پیش میگی مال گذشته های دور بوده لابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
منطقیش اینه که میانگین کل سالها به نرخ روز حساب شود،صندوقهای بازنشتگی روند وقوانین نامعقولی دارند که در آینده بحران زاست.آیا کسی که سی سال حق بیمه دو برابر حداقل حقوق،داده با آن فقط دو سال آخر را دو برابر داده برابر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
چرا سالی دو بار حقوق بازنششته های کشوری لشکری اضافه میشه ول تامین اجتماعی خیر
موقع عیدی دادن عیدی تامین اجتماعی مثل دولتی هاست
یعنی چوب دو سر .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
یعنی ۲ سال قبل میگرفتی ۵ میلیون حالا میگیری ۱۲ میلیون ، خدا بده برکت میانگینش میشه حدود ۹ میلیون ، الان با ۱۲ میلیون هم نمیشه زندگی کرد وای به حال اینکه بخواهی با ۹ میلیون زندگی کنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
درود
وقت بخیر
پیشنهاد می شود حقوق بازنشستگی بر مبنای عملکرد باشد، بر مبنای اخلاق، دستاوردها، اثربخشی در جایگاه شغلی خود و کشور، تشویق ها، توبیخ ها، طرح های اجرایی، ایده های خلاق و صدها معیار دیگر باشد.
از متخصصین حوزه سازمانی کمک بگیرید، اصلاح ساختار مشکل دار باعث رشد کشور می شود.
در خیابان قدم بزنید.
به حرف ها فقط گوش کنید.
نهج البلاغه بخوانید.
قرآن بخوانید.
برای شما نشانه هایی هست. استفاده کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
ملاک محاسبه حقوق بازنشستگی، میانگین دو سال آخر خدمت است
این یعنی رانت و فساد طرف خودش میکشه دو سال اخر رییس میشه حقوقش دوبل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
بایدحقوق سال آخر ملاک باشددرضمن حقوق بازنشسته حداقل ۵۰ درصد بیشتر از شاغل باشد چون هزینه های درمانی بازنشسته بالا است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
با سلام خواهشمند است بازنشستگان فرهنگی ۱۴۰۱را دوباره به حالت اشتغال دعوت کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
خوش به حالتون چقدر اموزش پرورش حال کردید که بازم میخواید برگردید
مثل ما سختی نکشیدید که منتظر بازنشستگی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
انشالله نمایندگان محترم در مورد سن بازنشستگی نیز اقدام درست بکنند و این تبصره سن بازنشستگی نیز از لایحه حذف گردد
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۲:۵۶ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
سلام،

افرادی که استخدام آموزش و پرورش می شوند در اوایل استخدام ۵ سال تعهد خدمت به آموزش و پرورش دارند، پزشکان هم همینطور هستند بعد از ۵ سال می توانند مطب خصوصی بزنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
نه عمو پزشک که ۲ سال طرح بگذرونه میتونه مطب بزنه
تازه اگه سربازی رفته باشه همون طرح هم لازم نیست بگذرونه عزت
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۵۴ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
اگه قانون ميانگين 5 سال خدمت تصويب ميشد ميريختيم تو خيابون . ديگه چيزي واسه از دست دادن نداريم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
حالا هر خودش ، خودتو ناراحت نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
تو که تو آلبانی هستی تو خیابون آنجا چه قلطی میکردی تازه بهت اجازه هم نمی‌دادند منافق وطن فروش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
همسان سازی بازنشستگان کشوری را انجام دهید
Germany
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
فقط کشوری؟!!پس بقیه مردم چی لطفا تبعیض قائل نشید باتشکر!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
تامین اجتماعی هم باید همسان سازی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
نه خبری از معوقه ۱۵ درصد بهداشت و درمان هست، نه خبری از افزایش همسان سازی بازنشستگان..
کو هنوز حکم که نزدن
مگه نگفتن همین ماه میدن
پس چرا حکم نمیزنن
کِی دیگه
واقعا که
مردم گرفتارن این چه وضعشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
افزایش حقوق کارمندان رو انجام دادین. یه فکری به حال کارگران بدبخت بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
حداقل حقوق کارمند ۷ تومنه کارگر ۸ تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
حقوق بازنشستگان باید بیشتر از شاغلین باشه همه ما روزی به سن بازنشستگی خواهیم رسید و مشکلات این عزیزان رو به تمامی احساس خواهیم کرد پس انصاف نیست حقوق بازنشسته با توجه به شرایط زندگی و مشکلات مبتلا به سن و سال کمتر از شاغل باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
بازنشسته بعضی ادارات وسازمانها کم هست والا بازنشسته شرکت نفت وپتروشیمی وبانک ومخابرات وامثال اینها زمان شاغلی آنقدر جمع می کنند که بعد بازنشستگی برای هفت پشت شان هم بسه.حقوق بازنشستگی را برای پفک ومای بی بی نوه هاشون خرج می کنند.
آخرین اخبار