خرید تضمینی گندم در استان سمنان ۱۶ درصد افزایش یافت

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با اشاره به ادامه خرید تضمینی گندم در این استان گفت: خرید تضمینی گندم در این استان ۱۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

عبدالرحیم تحصیلی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: از زمان آغاز برداشت تا سیزدهم مرداد ۷۴ هزار و ۶۶۰ تن گندم به ارزش ۹ هزار و ۷۲۲میلیارد ریال از کشاورزان نقاط مختلف استان سمنان خرید تضمینی شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان اضافه کرد که این مقدار خرید تضمینی گندم از شهرستان‌های سمنان، دامغان، شاهرود، میامی، سرخه، گرمسار و آرادان انجام شد.

تحصیلی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان سمنان تا پایان برداشت ادامه دارد، افزود: بیشترین خرید تضمینی گندم در استان سمنان تا این لحظه مربوط به شهرستان میامی و سپس گرمسار است.

وی یادآور شد: ۳۳ هزار و ۸۵۳ تن گندم از کشاورزان شهرستان میامی از طریق مراکز خرید فعال، خرید تضمینی شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: در زمان اوج برداشت گندم ۳۱ مرکز خرید تضمینی گندم در نقاط مختلف استان فعال بود و اکنون ۱۰ مراکز برای خرید تضمینی گندم در استان سمنان فعال است.

امسال خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید با اصلاح قیمت از سوی دولت از ۱۱۵ هزار ریال به ۱۵۰ هزار ریال افزایش یافت.

به گزارش ایرنا و بنا به اعلام شرکت بازرگانی دولتی، در شرایطی که افزایش سطح زیر کشت گندم در استان سمنان تنها یک درصد است، برآورد‌ها نشان‌دهنده افزایش ۳۴ و نیم درصدی خرید گندم و افزایش آن از ۶۴ هزار تن در سال ۱۴۰۱ به ۸۶ هزار تن در سال ۱۴۰۲ است.

۲ درصد از ۹۷ میلیون هکتار گستره استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار