آغاز لایروبی آبراه‌های تالاب انزلی

لایروبی آبراه‌های تالاب بین المللی انزلی با بیش از هزار میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

حسین یونسی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: طرح لایه برداری و عمق بخشی حدود ۵۳۰ هزار متر مکعب از آبراه‌های سوسر روگا، نهنگ روگا، راسته خاله، و مسیر‌های ارتباطی نهنگ روگا و سوسرروگا به پیربازار روگا با بیش از هزار میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.

او افزود: این طرح از مرداد امسال و با لایروبی مسیر آبی نهنگ روگا به پیربازار روگا آغاز و با صدور مجوز‌های بعدی زیست محیطی تکمیل خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان همچنین به ظرفیت‌های گردشگری در تالاب انزلی اشاره و تصریح کرد: لایروبی نشدن ادواری آبراه‌های تالابی و روند کاهش سطح آب دریای خزر، برخی از آبراه‌های این تالاب را مسدود و محدودیت‌هایی برای تردد قایق‌های تفریحی ایجاد کرده است.

به گفته یونسی، نوروز امسال ۶۶ هزار گردشگر در آبراه‌های تالاب انزلی تردد کردند.

تالاب انزلی زیستگاه گونه‌های نایاب آبزیان، پرندگان و گیاهان نایاب است که از سال ۱۳۵۴ در کنوانسیون بین المللی رامسر به ثبت رسید.

این تالاب بین‌المللی حالا با انواع فاضلاب‌های صنعتی، خانگی، بیمارستانی، ضایعات کشتارگاهی، سموم کشاورزی، پسماند‌ها و نخاله‌ها، گیاهان مهاجمی چون آزولا و سنبل آبی، تصرف اراضی و ساخت و ساز در حریم تالاب، آتش زدن نیزار‌ها با هدف تصرف، ورود رسوبات از رودخانه‌ها و انتقال آلودگی از دریا و کاهش میزان آب موجود، دست و پنجه نرم می‌کند.

حسین یونسی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان

شهرستان بندر انزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.