۱۵ درصد واحد‌های تولیدی در اردبیل راکد است

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: ۱۵ درصد واحد‌های مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اردبیل راکد و غیرفعال است.

هاشم علایی مأموریت شهرک‌های صنعتی را تأمین زمین با تدارک زیرساخت‌های مناسب با هدف حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان اعلام کرد و گفت: به محض تحویل زمین، زیرساخت‌ها به ویژه تأمین آب، برق، گاز، تلفن و سایر نیازمندی‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد تا بر اساس حقوق انتفاع صاحبان واحدهای تولیدی از این زیرساخت‌ها بهره بگیرند.

مدیرعامل شهرک‌‌های صنعتی استان اردبیل می گوید: هم در واگذاری زمین و هم ارائه سایر خدمات با تخفیف ویژه عمل می‌کنیم تا سرمایه‌گذار به ویژه در مناطق محروم از مشوق‌ها و مزایای مناسب بهره‌مند شوند.

او فعالیت 20 شهرک و ناحیه صنعتی را در استان اردبیل به مساحت یک‌ هزار و 400 هکتار یادآور شد و افزود: تاکنون بیش از یک‌ هزار و 500 قرارداد واگذاری زمین در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی به انجام رسیده است.

علایی فعالیت 700 واحد صنعتی دارای پروانه را با اشتغال 13 هزار نفر در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی یادآور شد و گفت: 85 درصد این واحدهای تولیدی فعال و 15 درصد غیرفعال و راکد است.

مدیرعامل شهرک‌‌های صنعتی استان اردبیل راه‌اندازی کلینیک‌های کسب و کار و عارضه‌یابی را با هدف رفع مشکلات و دغدغه‌های واحدهای راکد و غیرفعال یادآور شد و بیان کرد: امسال نیز 20 واحد راکد در دستور کار احیا قرار گرفته که تاکنون پنج واحد به مرحله تولید مجدد بازگشته است.

علایی به مصوبات سفر رئیس جمهور در تکمیل تصفیه‌خانه مدول دوم شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل اشاره کرد و گفت: این پروژه با سرمایه‌گذاری 70 میلیارد تومان در مرحله تکمیل و راه‌اندازی است که همزمان با هفته دولت و سفر دوم رئیس جمهور با حجمی بالغ بر 2 هزار 500 متر مکعب به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته او، فاز توسعه شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل به مساحت 60 هکتار و با سرمایه‌گذاری 70 میلیارد تومان در مرحله انجام است که امیدواریم تا آخر سال مراحل واگذاری زمین از طریق سامانه «ایسرویس» برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران به انجام برسد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.