دستگیری ۱۸ سرشاخه شرکت هرمی در پرند

فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم گفت: یک شرکت هرمی موسوم به کیونت در شهر پرند شناسایی شد و ۱۸ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

 سرهنگ "علی زنگنه" با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی، مبنی بر فعالیت افرادی در قالب یک شرکت هرمی موسوم به "کیونت" در شهر پرند، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان رباط کریم قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با تلاش شبانه روزی و انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی محل فعالیت شرکت هرمی شده و پس از بررسی موضوع و اطمینان از صحت خبر با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه، ۱۸ نفر از اعضای باند کلاهبرداری شرکت هرمی را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم تصریح کرد: کارآگاهان در بازرسی از منزل آن‌ها مقادیری جزوات آموزشی مربوط به شرکت‌های هرمی و یک لپ تاپ را کشف و متهمان دستگیر شده به صراحت به فعالیت و عضویت در این شرکت هرمی اعتراف کردند.
سرهنگ زنگنه گفت: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد که اعضای این شبکه مبلغ یکصد میلیون ریال از زیر مجموعه‌های خود دریافت کرده اند و مجموع کلاهبرداری‌های صورت گرفته توسط این باند بالغ بر ۲ میلیارد ریال برآورد می‌شود.
این مقام انتظامی با بیان این که تمام متهمان دستگیر شده از اتباع خارجی هستند، بیان داشت: کلاهبرداران با سوءاستفاده از مشکلات اقتصادی اتباع خارجی، در ابتدا با جلب اعتماد به بهانه کار در شرکت‌های پر درآمد، طعمه‌های خود را به پرند دعوت کرده و با تطمیع و فریب آن‌ها را مجبور به ادامه همکاری در شرکت هرمی و عضو گیری می‌کردند.
سرهنگ زنگنه در پایان خطاب به شهروندان خاطرنشان کرد: در صورت مواجهه با موارد مشکوک که با سرمایه کم پیشنهاد درآمد‌های زیاد می‌دهند، موضوع را از طریق مراجع قضائی و انتظامی پیگیری کرده تا در دام این افراد شیاد گرفتار نشوید.

برچسب ها: حوادث ، اخبارجنایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
مثل اینکه فقرا و بدبخت بیچاره ها ببشتر دنبال این چیزان
آخرین اخبار