تعداد متقاضیان شرکت در انتخابات مجلس به ۱۰۶ نفر رسید

۱۰۶ متقاضی در خراسان جنوبی، در دو روز گذشته در مرحله پیش ثبت نام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، برای حضور در این عرصه، ثبت نام کردند.

دبیر ستاد انتخابات و مدیرکل سیاسی و انتخابات و تصمیمات کشوری خراسان جنوبی گفت: ۴۹ نفر روز اول و ۵۷ نفر امروز با مراجعه به سامانه جامع وزارت کشور نام نویسی کردند.

سلیمی با بیان اینکه از مجموع ۱۰۶ نفر، ۹۶ نفر آقا و ۱۰ متقاضی زن بودند افزود: ۱۷ نفر با مدرک دکترا، ۷۳ نفر با مدرک کارشناسی ارشد، ۶ نفر حوزوی، ۹ نفر کارشناسی و یک نفر هم فوق دیپلم ثبت نام کردند.

وی گفت: تاکنون در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف ۵۰ نفر، حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه ۲۴ نفر، حوزه انتخابیه قائنات و زیرکوه ۲۳ نفر و حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه ۹ نفر متقاضی شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شدند.

دبیر ستاد انتخابات و مدیرکل سیاسی و انتخابات و تصمیمات کشوری خراسان جنوبی گفت: بیشترین متقاضیان شرکت کننده در رده سنی ۳۰ تا ۴۰ سال هستند.

پیش ثبت نام انتخابات مجلس از ۱۶ مرداد آغاز شده و تا ۲۲ مرداد از ساعت ۸ تا ۱۸ به صورت اینترنتی با مراجعه به درگاه keshvar.moi.ir و ورود به لینک ثبت‌نام امکان پذیر است. 

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار