معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح؛

نیروهای مسلح در انتخابات مقید به اجرای قانون هستند

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت: فرآیند انتخابات مجلس در کشور شروع شده است لذا همه فرماندهان و نیرو‌های مسلح باید مقید به اجرای فرامین مقام معظم رهبری و قانون اساسی باشند.

 کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در آیین تکریم و معارفه دادستان نظامی خراسان جنوبی که با حضور اعضای شورای تامین و شورای قضایی استان برگزار شد با اشاره به در پیش بودن انتخابات اسفند امسال گفت: بر همین اساس نیرو‌های مسلح با احزاب سیاسی هیچ گونه وابستگی نباید داشته باشند و اقدامات لازم پیشگیرانه باید در یگان‌های مربوطه انجام شود.

او افزود: کارکنان نیرو‌های مسلح له یا علیه نامزد انتخابات نباید اظهارنظر داشته باشند، اما تشویق به مشارکت حداکثری در انتخابات باید به نحو مطلوب انجام شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان قضایی نیرو‌های مسلح ادامه داد: اولویت اصلی این سازمان، پیشگیری از وقوع جرم است و تدابیری در این خصوص اتخاذ شده که در سایه آن وقوع جرایم در بین نیرو‌های مسلح از بین برود یا به حداقل ممکن برسد.

او اظهار کرد: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح یک مرجع کیفری اختصاصی است که رسیدگی به جرایم نیرو‌های مسلح را به عهده دارد و خوشبختانه تاکنون نتایج خوبی داشته‌ایم و شاهد کاهش وقوع جرم در بین نیرو‌های مسلح هستیم.

کریمی افزود: نیرو‌های مسلح همواره در همه حوادث و بحران‌ها کنار مردم بوده‌اند و در حوادثی مثل سیل و زلزله با بسیج امکانات برای خدمت به مردم می‌شتابند که در دوران کرونا نیز این همبستگی به زیبایی نشان داده شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان قضایی نیرو‌های مسلح بیان کرد: کمک‌های مومنانه و دایر کردن بیمارستان‌ها از سوی نیرو‌های مسلح در دوران کرونا از حافظه تاریخی ملت ایران فراموش نخواهد شد.

او ضافه کرد: نیرو‌های مسلح با توانمندی، تحرک و اقتداری که دارند امکان تعرض به دشمنان نهان و آشکار را نمی‌دهند لذا ماموریت‌های بسیار حساسی دارند که حفاظت از تمامیت ارضی، دفاع از ارزش‌ها و تامین نظم و امنیت از جمله آن است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح تنها سازمان تخصصی است که در قانون اساسی از آن یاد شده است.

حجت‌الاسلام موحدی‌راد ادامه داد: امنیت زمانی برقرار می‌شود که نیرو‌های مسلح با اقتدار از کیان، خاک و حریم انقلاب و اسلام دفاع کنند.

او گفت: اقتدار قاضی نباید طوری باشد که شجاعت را از مامور بگیرد لذا حکمت در این مواقع معنا پیدا می‌کند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی اظهار کرد: از طرفی نباید اجازه داد فساد در نیرو‌های مسلح رخنه کند لذا هدف از تشکیل سازمان قضایی نیرو‌های مسلح همین است که صیانت از آن‌ها به خوبی انجام شود.

او افزود: مردم خراسان جنوبی بسیار متدین هستند و در حوزه جرایم عمومی هم جزو بهترین استان‌ها هستیم.

حجت الاسلام موحدی‌راد گفت: در اغتشاشات پارسال نه تخریب، نه آسیب جسمی داشتیم و جزو آرام‌ترین و امن‌ترین استان‌ها بودیم که نشان از دیانت و درایت مردم و نیرو‌های مسلح دارد از همین رو کمترین پرونده و تخلف در سازمان قضایی استان را شاهد هستیم.

در این آیین "محمدرضا کیانیان" به عنوان دادستان نظامی خراسان جنوبی معرفی و از خدمات "محمدعلی جلوه‌گر" دادستان پیشین قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار