ادعای پنتاگون درباره حضور غیردائمی در خاک عراق

یکی از مسئولان پنتاگون ادعا می‌کند آمریکا به دنبال حضور دائمی نیرو‌های خود در خاک عراق نیست.

دانا استرول، معاون دستیار وزیر دفاع در امور خاورمیانه آمریکا ادعا می‌کند که گفتگوی این کشور و عراق ویژگی‌های مرحله بعدی را مشخص می‌کند و واشنگتن به دنبال حضور نظامی دائمی در عراق نیست.

براساس گزارش الفرات نیوز، استرول در بیانیه‌ای مطبوعاتی مدعی شد که واشنگتن شاهد مرحله جدیدی از مشارکت دفاعی بین آمریکا و عراق است. اظهارات استرول در پایان سفر یک هیات بلندپایه عراقی به واشنگتن به ریاست ثابت العباسی وزیر دفاع عراق، بیان شد.

در بیانیه مشترکی که روز سه شنبه منتشر شد، آمریکا و عراق بر تعهد خود به ادامه همکاری‌های نظامی دوجانبه در همه زمینه‌ها به ویژه مبارزه با داعش، تلاش برای جلوگیری از بازگشت فعالیت آن و آموزش نیرو‌های نظامی عراق تاکید کردند. عراق و آمریکا در سال ۲۰۰۸ یک چارچوب راهبردی توافقنامه امضا کردند که شامل چندین محور از جمله تنظیم حضور نیرو‌های آمریکایی در این کشور و مقررات مربوط به تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بود.

این ادعا ها درحالی است که پس از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی به دست نظامیان تروریست آمریکا دولت و مجلس عراق یک صدا خواستار خروج نظامیان آمریکایی از خاک عراق شدند. با وجود تصویب قانونی که حضور آمریکا در عراق را غیرقانونی اعلام می‌کند این کشور همچنان در خاک عراق حضور دارد و با ایجاد تنش و درگیری در این کشور قصد دارد به اهداف خود برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار