پرتاب کوکتل مولوتوف به سمت سفارت سوئد در بیروت

سفارت سوئد در بیروت اعلام کرد شب گذشته یک کوکتل مولوتوف به سمت ساختمان این سفارت پرتاب شده است.

«توبیاس بیلستروم» وزیر امور خارجه سوئد و یک منبع دیپلماتیک روز پنجشنبه گفتند که در بحبوحه خشم نسبت به هتک حرمت‌های اخیر به قرآن کریم، یک فرد ناشناس کوکتل مولوتوف را به سمت سفارت سوئد در بیروت پرتاب کرد که تلفات جانی نداشت.

براساس گزارش بارونز یک منبع دیپلماتیک در سفارت که خواست نامش فاش نشود، گفت: ما تایید می‌کنیم که شامگاه گذشته یک کوکتل مولوتوف به سمت نمای سفارت ما پرتاب شده است اما عامل این جنایت موفق به فرار شد.

در همین راستا، منابع لبنانی از آماده‌باش نیروهای امنیتی لبنان در بیروت درپی این اتفاق خبر داده‌اند. از سویی دیگر بیلستروم افزود: دولت سوئد در هفته‌های گذشته مجموعه‌ای از اقدامات را برای افزایش امنیت در اطراف سفارت‌ خانه‌های کشور ما اتخاذ کرده است.

در ماه‌های اخیر، قرآن کریم چندین بار توسط افراد هتاک در سوئد و دانمارک مورد بی‌احترامی واقع شده است. در سوئد تظاهرات هتاکان به قرآن با کسب مجوز از سوی پلیس برگزار شده است. اکثر کشور‌های مسلمان این تظاهرات را محکوم کرده و برخی نیز سفیران سوئد و دانمارک را برای صدور نامه‌های اعتراضی احضار کرده‌اند. مقامات کشور‌های مسلمان می‌گویند آزادی بیان نباید به دستاویزی برای بی‌احترامی به مقدسات نزدیک به ۲ میلیارد مسلمان تبدیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
عاقبت توهین عاقبت بی عقلی عاقبت آلت دست آمریکا و صهیونیست بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
دم بیروتی ها گرم، اما بهتراست دولتشون سفارت سوئد را ببندد
آخرین اخبار